بی‌تحرکی عامل اضافه وزن ۴۰ درصد مردم ایران

سرپرست جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی و مدیر کل ورزش‌های همگانی وزارت ورزش با اشاره به کم تحرکی در جامعه گفت:در قبال این وضعیت همه حاکمیت مسئول است و سعی می‌کنیم با اجرای برنامه‌های علمی در جهت بهبود وضع فعلی گام برداریم.

افشین ملایی در گفت و گو با ایسنا، درباره انتخابش به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی و اینکه چه برنامه‌هایی برای برون رفت ورزش همگانی از وضعیت چند سال اخیر دارد، اظهار کرد: مهمترین مأموریت سرپرست که در اساسنامه فدراسیون‌ها قید شده، مهیا کردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات است، اما در عین انجام این مأموریت، مشکلات کم تحرکی به عنوان عامل بازدارنده سلامت و نشاط جامعه مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و لازم است با اجرای برنامه‌های دقیق و علمی موضوع ورزش در میان خانوارهای ایرانی نهادینه شده و به یک امر ضروری تبدیل شود.

مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش درباره انتقادات کارشناسان و اساتید دانشگاهی نسبت به عملکرد ضعیف فدراسیون ورزش‌های همگانی طی سال‌های گذشته و پایین بودن آمار فعالیت‌های ورزشی در مردم گفت: آمار و اطلاعات رسمی در کشور حاکی از این است که کم تحرکی به دشمن اصلی سلامت در جامعه تبدیل شده و زمانی که نتوانیم این نشاط و تحرک را در زندگی مردم نهادینه کنیم نشان دهنده وجود مشکل در برنامه‌ریزی و اجراست.

وی با اشاره به آمار رسمی در این باره خاطرنشان کرد: زمانیکه ۲۱ درصد دانش‌آموزان ایرانی چاق هستند و در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند ،۳۰ درصد جمعیت کشور چاق هستند ،۴۰ درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارند و ۲۰ درصد جمعیت در حال ابتلاء به دیابت هستند، نشان می‌دهد ورزش جایگاه چندانی در جامعه و میان مردم ندارد و به عنوان یک ضرورت شناخته نمی‌شود. بنابریان تمام حاکمیت در قبال این وضعیت مسئولیت دارند و باید تلاش کنند تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

ملایی در ادامه درباره ارائه آمارهای متناقض درباره میزان فعالیت‌های ورزشی در جامعه گفت: آخرین آمار رسمی که از سوی سازمان ملی آمار منتشر شده نشان دهنده این است که ۵۱ درصد مردم از هفته‌ای یک بار تا ۶ روز در هفته ورزش می‌کنند. ما باید به سمتی برویم که هر ایرانی طبق استانداردهای جهانی ۱۵۰ تا ۱۸۰ دقیقه در هفته به فعالیت‌های ورزشی بپردازد، در آن صورت می‌توانیم شاهد رشد نشاط و سلامت و کاهش بیماری‌های جسمی و روحی در جامعه باشیم.

او در پایان درباره زمان معارفه خود به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: قرار است این مراسم فردا (چهارشنبه) در محل فدراسیون برگزار شود.

error: Content is protected !!