بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه در سیصد و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا ویروس و آمار چشمگیر موارد ابتلاء و فوتی ناشی از آن، همچنان برخی از مردم استان، این بیماری خطرناک و مرگ آفرین را جدی نگرفته و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند.

او ادامه داد: ایثار و فداکاری شبانه روزی کارکنان مجموعه سلامت در پاندمی کرونا ویروس، بر هیچ فردی پوشیده نیست و قدردانی از این حافظان سلامت، تنها با مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به روند رو به افزایش موارد ابتلاء به کرونا ویروس، مسئولان دانشگاه روزانه در حال تلاش برای افزایش تخت‌های بیمارستانی هستند.

دکتر لطفی از آمادگی بیش از پیش مراکز درمانی استان برای مقابله با این ویروس منحوس در موج چهارم خبر داد و گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه نیز همانند گذشته با مجموعه دانشگاه همکاری دارند و در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

او یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام واکسیناسیون علیه کرونا ویروس از زمان تحویل تا تزریق به گروه‌های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در کشور پیشرو است و این روند تا پایان واکسیناسیون عمومی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کرونا ویروس و جان باختگان این بیماری در استان، روند انجام تست‌های PCR در مراکز ۱۶ ساعته و تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.

error: Content is protected !!