تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در سلامتی روح و روان

نور خورشید از میان شیشه ها می گذشت و بیماران را غرق رنگ هایی می کرد که به علت منافع درمانی فردی انتخاب شده بودند.

نظام باستانی پزشکی آیوورودیک در هند که رویکردی کل گرا به مراقبت از بدن (ذهن، جسم و روحیه دارد) نیز به استفاده از رنگ های برای درمان بیماری های گوناگون بر اساس این اعتقاد که رنگ های متفاوت نیروهای شفادهندگی متفاوت دارند می پردازد.

قرمز:انرژی می دهد، نیرو را بالا می برد، گردش خون را تحریک می کند.

آبی:تسکین می بخشد، باعث آرامش و آسودگی می شود، تفکر منطقی را برمی انگیزد.

زرد:انگیزه ایجاد می کند، وضوح ذهنی و توانایی ارتباط گرفتن را ارتقا می دهد.

سبز:سرزندگی و هماهنگی را تشدید می کنند و اثری پایدارکننده دارد.

نارنجی:بی باکی، شورونشاط و هوش را تقویت می کند.

بنفش/ارغوانی:به تقویت اعتمادبه نفس و الهام بخشی یا درون انگیزی کمک کرده و دستگاه عصبی را متعادل می کند.

سفید:همه رنگ ها را در خود دارد؛ برای شفابخشی و هشیاری معنوی خوب است.

تاثیرات رنگ های دیگر

قهوه ای مایل به قرمز سوخته:مراقب باشید که این رنگ را با رنگ قرمز بورگاندی اشتباه نگیرید. رنگ قهوه ای یک رنگ آرام بخش است اما وقتی ترکیبی از رنگدانه های قرمز در آن وجود داشته باشد باعث ایجاد احساس اضطراب و عصبانیت می شود. به علاوه چون یک رنگ گرم و تیره است فضا را کوچک تر نشان می دهد.

قهوه ای تیره:اگر می خواهید برای اتاق از رنگ آرام بخش قهوه ای استفاده کنید باید در انتخاب طیف آن دقت کنید. به عنوان مثال رنگ قهوه ای تیره باعث افسردگی و تحلیل انرژی می شود. از این رنگ به عنوان رنگ حاشیه استفاده کنید و برای دیوار اتاق از طیف های روشن تر استفاده کنید.

صورتی پاستلی:انتخاب طیف مناسب صورتی کمی سخت است چون خیلی از آن ها کودکانه و بیش از حد دخترانه هستند. مثل صورتی پاستلی که یک فضای افسرده کننده ایجاد می کنند.

خاکستری در آشپزخانه و پذیرایی:این رنگ در اتاق خواب و حمام آرامش بخش است اما طراحان استفاده از آن را در آشپزخانه و اتاق های دیگر توصیه نمی کنند. رنگ خاکستری را در آشپزخانه و پذیرایی به کار نبرید مگر این که بخواهید اشتهای خود را کم کنید.

error: Content is protected !!