تاثیر لیزر موهای زائد بر ضخامت مو برای موهای نازک ، کرکی و ضخیم

به نقل از کلینیک لیزر موهای زائد رازی تراشیدن، کندن و موم انداختن ، تمامی این روش‌ها زمان‌بر است، اما برای افرادی که ترجیح می‌دهند که پوستی نرم و بدون مو داشته باشند، ممکن است تنها گزینه در  دسترس باشد. اگر تمایل دارید که کمی بیشتر هزینه صرف اینکار کنید، می‌توانید به جای این روش‌های قدیمی، راه‌حل دائمی دیگری را امتحان کنید: لیزر موهای زائد . این روش مدرن و با تکنولوژی بروز ، از نور لیزر برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند و  پوستی نرم و بدون کرک و مو را به شما هدیه می‌دهد. لیزر موهای زائد یک روش مناسب برای از بین بردن و کاهش دائمی موهای زائد صورت و بدن است. این روش نسبت به موم یا الکترولیز یا تراشیدن، باعث می‌شود که پوست شما صاف‌تر و ابریشمی به نظر برسد. می‌توانید نواحی بزرگ و کوچک را بطور مؤثر با درد کم و بدون دوره بهبودی درمان کنید. افراد زیادی با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا لیزر موهای زائد می‌تواند موهای نازک را ضخیم کند؟  قبل از جواب دادن به این سوال، بهتر است نکاتی که بر نتایج لیزر موهای زائد مؤثر است را بطور واضح بیان کنیم.

بهترین متقاضی برای انجام لیزر موهای زائد چه کسی است؟

 به گفته  کلینیک لیزر موهای زائد پرشین اگر موهای تیره دارید و از  رشد و رفع سرسختانه و مداوم  آنها ناراحت هستید، پس خوشحال باشید  : چرا که لیزر موهای زائد در واقع برای موهای ضخیم ، زمخت و تیره بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. لیزر توسط رنگدانه  یا رنگ در فولیکول مو  جذب می‌شود. برای موهای ضخیم‌تر زمان بیشتری لازم است تا بطور کامل لیزر کار خود را روی مو انجام دهد. برخی از موها فقط کمی مقاوم‌تر هستند، و گاهی اوقات موهای جدید به دلیل تغییرات هورمونی رشد می‌کنند یا پیازهای دیگر مو در طول دوره درمان فعال می‌شود.

چه عواملی بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیرگذار است؟

نتیجه لیزر موهای زائد بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل موارد زیر است اما تنها محدود به این عوامل نیست:  

  • نواحی درمان
  • ضخامت مو
  • نوع پوست
  • رنگ
  • نوع لیزر مورد استفاده

به دلیل این عوامل، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای داشتن بهترین نتیجه، معمولاً ۴-۶ جلسه درمانی همراه با چند جلسه حفظ نتیجه یک یا دو بار در سال نیاز است.

کدام بخش از بدن نتیجه بهتری نسبت به لیزر موهای زائد نشان میدهد؟

در حالی که لیزر موهای زائد می‌تواند روی هر قسمت از بدن که شما دوست دارید موهای زائد آن را از بین ببرید کار کند، این روش بخصوص در نواحی بیکینی ، لب، چانه و زیر بغل مؤثر است.

مناسب ترین لیزر برای انواع ضخامت و رنگ مو چیست؟

پنج تکنولوژی مهم وجود دارد که مورد استفاده بوده و  در حال حاضر نیز برای رفع موهای زائد بدن از آن استفاده می‌شود. تمامی لیزرهای موهای زائد نیاز به جلسات ادامه دار و حفظ نتیجه درمانی دارند.

روبی

این قدیمی‌ترین راه‌حل برای رفع لیزر موهای زائد است و هنوز بطور گسترده مورد استفاده قرار  می‌گیرد.  سطح درد در مقایسه با روش‌های دیگر کمتر است، اما این روش تنها روی پوست‌های روشن به خوبی کار می‌کند. این لیزر برای رفع موهای نازک و بلوند و نه صرفاً موهای ضخیم و تیره منحصر بفرد است.

الکساندرایت

لیزر الکسانداریت به عنوان سریع‌ترین لیزر برای رفع موهای زائد است و ملانین پوست را هدف قرار می‌دهد. این لیزر  به جوانسازی پوست و جوان ماندن پوست کمک می کند و از تابشی استفاده می‌کند که از یک کریستال الکساندرایت عبور می‌کند تا رشد موها را حذف کند. مشکلات این لیزر این است که تنها روی پوست‌های روشن تا درجه رنگ زیتونی بهترین نتیجه را دارد و بسیار دردناک است. با لیزر موهای زائد الکساندرایت، پس از تعداد جلسات پیشنهادی موها تا حدود ۷۰ درصد از موها از بین می‌رود—معمولاً بین ۶ و ۸جلسه برای موهای نازک یا  8 تا ۱۲ جلسه برای موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر توصیه می‌شود.

دایود

لیزر  دایود (لینک به مقاله دایود ) برای رفع موهای زائد از نور و حرارت استفاده می‌کند تا بطور خاص ملانین در فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد، که با این روش پوست نواحی اطراف آسیب نمی‌بیند. هنگامی که رنگدانه‌ها انرژی را جذب می‌کنند، از بین رفته و رشد موهای جدید متوقف می‌شود. این لیزر منحصر به فرد است چرا که می‌تواند حتی روی انواع پوست فیتزپاتریک تیره‌تر نیز کار کند.

ان دی یاگ

واژگان مناسب آن ، ان دی خلاصه کلمه نئودیمیم ؛ و یاگ خلاصه کلمات یتریم آلومینیوم گارنت است.  هنگامی که این لیزر برای رفع موهای زائد بکار می‌رود، یک لوسیون کربنی روی پوست قرار داده می‌شود، که سپس توسط فولیکول مو جذب می‌شود. این مایع طول موج‌های لیزر را جذب می‌کند، فولیکول مو را هدف قرار داده و  رنگدانه مو را حفظ می‌کند. این لیزر برای رفع  موهای نازک تیره مناسب است.

لیزر آی پی ال (IPL)

لیزر IPL از نور پالس شدید استفاده می‌کند تا در پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را هدف قرار داده بدون اینکه به پوست اطراف آن آسیب وارد کند. لیزر IPL توسط رنگدانه جذب شده و افرادی که پوست روشن و موهای نسبتاً تیره دارند بهترین متقاضی برای این لیزر هستند. مهمترین مزایای این لیزر است که توانایی کنترل طول موج برای نفوذ به پوست را دارد.

 آیا مو پس از انجام لیزر به ضخامت قبل  بر می گردد؟

جواب خلاصه به این سوال این است که معمولاً موها دوباره رشد نخواهند کرد، مگر اینکه موهای ضخیم و زمخت ناشی از هورمون باشد، رشد کند. هورمون‌ها می‌تواند باعث ایجاد موهای کرکی شده و آنها را ضخیم و تیره کند. از این رو مهم است که اطمنیان حاصل کنید که هیچ مشکل هورمونی اساسی وجود ندراد که رشد موهای تیره را تحریک کند. همچنان که شنیده‌اید، بهترین نتیجه برای رفع موهای زائد روی موهای تیره و با پوست روشن بدست می‌آید. با این حال، عوامل دیگر بر روند درمان نیز تاثیر می‌گذارد.

آیا لیزر موهای زائد روی موهای بسیار نازک تاثیر گذار هستند؟

تاثیر لیزر موهای زائد بر ضخامت مو برای موهای نازک ، کرکی و ضخیم

افرادی با موهای نازک گاهی اوقات کاندیدای انجام لیزر موهای زائد هستند، اما اینکار بستگی به مقدار نازکی مو دارد و اینکه حاوی چه مقدار رنگ است. نوع پوست شما نیز مهم است. برای اینکار از کوول گلاید استفاده نمی‌شود، اما از لیزر دیگری مانند این که دارای طول موج ۱۰۶۴ است استفاده می‌شود. مراکز لیزر قادر هستند تا تنظیمات بالاتری را برای نوع پوست شما با نور لیزر مشابه (۱۰۶۴) فراهم کنند، اما  بدون داشتن این لیزر خاص، آنها مطمئن نیستند که پزشک بتواند تنظیمات بالاتری را برای رفع این موها داشته باشد.  اگر شما از نتیجه درمانی که روی موهای ضخیم خود انجام داده‌اید، راضی هستید، پس پیشنهاد می‌کنیم که به پزشک خود اعتماد کنید. چون مراکز زیادی مشاوره رایگان برای رفع موهای زائد ارائه می‌دهند، می‌توانید با مراکز دیگری نیز برای انجام اینکار صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید.

برخی از افراد موهای نازک دارند و پس از اولین جلسه متوجه می‌شوند که موها ضخیم‌تر و حجیم‌تر شده، علت آن چیست؟ آیا باید از ادامه درمان صرف‌نظر کنند؟

بیشتر افراد به چندین جلسه درمان و تنظیمات مناسب برای پوست خود نیاز دارند . اگر فکر می‌کنید که موهای بیشتری دارید، با پزشک ناظر صحبت کنید. ممکن است نیاز باشد که تنظیمات را تغییر دهند. رشد موهای متنقاض بیشتر در مردم خاورمیانه دیده می‌شود اما بسیار نادر است. آنها ممکن است به جلسات بیشتری با تنظیمات دقیق نیاز داشته باشند اما تنها پزشک است که می‌تواند بطور پزشکی شما را ارزیابی کرده و مشاوره مناسب را به شما ارائه دهد. اطمینان حاصل کنید که به مراکز کاملاً معتبر مراجعه می‌کنید.

اگر پس از درمان لیزر موها دوباره رشد کنند، آیا برای همیشه نازک و روشن باقی می‌مانند؟

افراد زیادی درمان با لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند تا موها را به جای اینکه کاملاً از بین ببرند، نازک‌تر کنند. مطب‌های زیادی از لیزر موهای زائد با عنوانی مانند” رفع دائمی موها” اشاره می‌کنند ، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که موها برای همیشه از بین بروند. با گذشت زمان ممکن است برخی از آنها دوباره رشد کنند.

سؤالات رایج

هزینه اینکار بطور متوسط چقدر است؟

با در نظر گرفتن چندین جلسه، که اغلب مورد نیاز است تا رشد موها بطور کامل متوقف شود، این روش یک درمان ارزان نیست. اما اگر تمایل دارید که پوستی بدون مو داشته باشید، تصور کنید تا پایان عمر باید از تیغ استفاده ‌کنید یا برای انجام موم به آرایشگاه بروید،- هنگامی که به همه هزینه‌هایی که برای انجام اینکار می‌پردازید فکر کنید، درمی‌یابید که لیزر موهای زائد می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت باشد. علاوه بر این، برخی از خدمات در یک پکیج برای مشتریان پیشنهاد می‌شود، که یکباره چندین جلسه را خریداری کنند، بنابراین  درباره خدمات ویژه موجود سوال کنید. برای اینکه متقاضی مناسبی برای لیزر موهای زائد باشید، موها هنگام درمان باید حجم و رنگ مناسب داشته باشند. حجم، ضخامت و طول موها نقش مهمی در تعیین هزینه کلی درمان ایفا می‌کند.

چه زمانی برای انجام لیزر موهای زائد مناسب است؟

اینکار بصورت فصلی است. گرچه ممکن است برخلاف روال معمول باشد، اما بهتر است لیزر موهای زائد را در پاییز یا زمستان شروع کنید، هر فصلی به جز فصولی که به ساحل و شنا می‌روید. همانطور که لیزر به پوست‌های تیره آسیب می‌رساند، اگر شما پوست خود را برنزه کرده‌اید، انجام لیزر می‌تواند خطرناک باشد.

error: Content is protected !!