تامین واکسن کرونا اولویت اصلی وزیر پیشنهادی بهداشت است

صمدالله محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: کرونا بیماری بسیار خطرناکی است که با سویه های مختلف در حال شتاب و اوج گیری است و واکسیناسیون عمومی کشور مهمترین و اساسی ترین برنامه ای است که باید وزیر پیشنهادی بهداشت به آن توجه کند و البته دکتر عین اللهی در نشست ها و جلساتی که برگزار کردیم، این مسئله مهم را دغدغه و اولویت اصلی کاری خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: دکتر عین اللهی با توجه به روحیه جهادی که دارد بسیار با انگیزه مسایل و امور را اجرایی و دنبال کرده و میدانی کار می کند، پشت میزبشین نیست و موفقیت های بسیاری در سوابق کاری و اجرایی وی در حوزه نظام سلامت وجود دارد و دیدگاه اعضای کمیسیون بهداشت برای انتخاب وی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مثبت است.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع متوازن امکانات به مناطق محروم در حوزه درمان یکی از مهمترین توقعات ما از دکتر عین اللهی در مقام عالی وزارت بهداشت است که باید اشراف کاملی به این موضوع مهم داشته و باید برنامه ها را در این جهت اجرایی کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان دکتر بهرام عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده است.

دکتر عین اللهی متولد ۱۳۳۷ متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در حوزه علمی و اجرایی به عنوان رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی فعالیت کرده است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورایعالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش، رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، رییس قطب چشم پزشکی، مشاور بیماری‌های چشم، شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما اشاره کرد.

عین‌اللهی همچنین ۳۵ کتاب، چهار مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی در حوزه تخصصی خود تالیف کرده است.

error: Content is protected !!