تزریق دوز دوم واکسن کرونا از چهارشنبه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

غلامرضا شریف‌زاده شامگاه سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: محموله جدید واکسن کرونا شامل ۱۱ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن سینوفارم چینی و هزار دوز واکسن ایرانی “کوو برکت” امروز وارد استان شد و از صبح فردا بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی افزود: مرحله جدید واکسیناسیون در مرکز استان از صبح فردا شروع می‌شود و واکسن‌های سینوفارم مخصوص سالمندان بالای ۷۰ سال است که نوبت اول واکسن را در حداقل ۲۸ روز قبل دریافت کردند به اضافه تکمیل واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان که نوبت دوم را دریافت خواهند کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: از هم‌استانی‌ها درخواست داریم که سالمندان به مراکز جامع سلامت برای تزریق واکسن مراجعه نکنند و همکاران ما از طریق تماس تلفنی یا پیامک، زمان و محل تزریق واکسن را به آنان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: براساس اطلاع‌رسانی که همکاران ما در مرکز جامع سلامت انجام خواهند داد، سالمندان برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم مراجعه می‌کنند.

شریف‌زاده افزود: واکسن ایرانی “کوو برکت” هم وارد استان شده ولی هنوز نحوه تزریق و گروه هدف واجد شرایط این واکسیناسیون از طریق وزارتخانه ابلاغ نشده است که به محض ابلاغ گروه واجد شرایط، تزریق این واکسن هم براساس دستورالعمل‌های اجرایی انجام خواهد شد.

وی درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۷۷ آزمایش مولکولی و آزمایش سریع در استان انجام شد که از مجموع این آزمایشات، ۷۵ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان را ۱۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۹ نفر بیماران مبتلا به کرونا هستند و پنج نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر نامساعد است

وی گفت: ۲ مورد فوتی جدید در ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که خانم ۸۱ ساله ساکن شهرستن نهبندان و خانم ۶۴ ساله ساکن شهرستان سرایان بودند و مجموع موارد فوت ناشی از کرونا در استان خراسان جنوبی به ۹۱۶ نفر رسید.

error: Content is protected !!