تعدادی از بسترهای کرونایی گیلان را مسافران تشکیل می دهند

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین وضعیت کرونایی گیلان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه اکثر مبتلایان جدید به ویروس کرونا به نوع جدید آن یعنی کرونا دلتا مبتلا هستند.

وی با اشاره به چرخش کرونا دلتا در تمام مناطق استان گیلان، افزود: بر اساس آمارهای دریافتی تعداد زیادی از بستری‌های کرونایی استان گیلان را مسافران تشکیل می‌دهند و این نشان دهنده این بوده که نگرانی‌های ما از ورود مسافران بی دلیل نبوده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از این افراد در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: از همه هموطنانی که قصد سفر به گیلان را دارد و هم مسافرانی که در استان حضور دارند درخواست می‌شود سفر خود را به زمان دیگری موکول کرده و به شهرهای خود بازگردند.

وی با بیان اینکه وضعیت گیلان از نظر کرونا خوب نیست و هر روز شاهد افزایش آمار ابتلاء و بسترهای کرونایی هستیم، اضافه کرد: افزایش ترددها سبب تشدید این وضعیت نیز خواهد شد.

حیدرزاده از شهروندان گیلانی خواست از حضور در دورهمی ها، برگزاری مهمانی و مراسم عزا و عروسی و شرکت در آن جدا خودداری کنند، ادامه داد: تمام پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت و دقت رعایت شود زیرا تا واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت کشور تنها راهکار مقابله با ابتلاء به کرونا رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک است.

error: Content is protected !!