تعداد مبتلایان روزانه کرونا در استان سمنان سه‌رقمی شد

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه سه‌شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر امروز تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۹۴۱ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۰۷ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و  از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۹ هزار و ۵۸۱ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۱۰ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز ابراز داشت:  از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۸ هزار و ۹۴۶ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
نوید دانایی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۹ الی ۱۰ فروردین ١۴٠٠) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۸۳۹ نفر رسیده است و ١۴ هزار و ۱۰۷ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهار هزار و ۸۷ نفر رسید.

طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان،  آرادان گرمسار و سرخه در وضعیت آبی و پنج شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور گفت: با فوت ۹۱ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۳۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید.

error: Content is protected !!