تعداد مراکز تزریق رمدسیویر در مشهد افزایش یافت

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حمید رضا رحیمی افزود: با افزوده شدن مراکز هلال احمر واقع در میدان ۱۰ دی، خیابان رازی و تقاطع شریعتی و حجاب، تعداد مراکز تزریق رمدسیویر به ۱۸ مرکز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تزریق رمدسیویر در بیمارستانهای بنت الهدی، امام سجاد(ع)، ثامن الائمه (ع) ناجا، رضوی، شمس الشموس، ۲۲ بهمن، فارابی، آریا، ناظران، ۱۷ شهریور، جواد الائمه(ع) و کلینیکهای ولیعصر(عج)، سیدی، کرامت رضوی و شهدای مدافع سلامت و مراکز هلال احمر انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: تلاش شده است تا در تمام مناطق شهر، مراکز تزریق رمدسیویر راه اندازی شود تا دسترسی بیماران با سهولت بهتری صورت گیرد و در همین راستا ۲۳ داروخانه نیز در نقاط مختلف شهر مسوولیت توزیع رمدسیویر را نیز برعهده دارند.

رحیمی از تمامی شهروندان خواست در صورت کوچکترین علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و یا درمانگاه های عمومی سطح یک مراجعه کنند.

وی با بیان این که برخی از افراد با تصور این که ممکن است به سرماخوردگی و یا حساسیت فصلی مبتلا شده باشند از مراجعه به پزشک امتناع می کنند تاکید کرد: آغاز درمان در مراحل اولیه بسیار ساده است بنابراین می توان با پیگیری مناسب از عوارض ناشی از بیماری و تحمیل هزینه های ناشی از آن جلوگیری کرد.  

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ تن تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.

error: Content is protected !!