تفاوت بیماری بواسیر و شقاق مقعدی

امروزه افراد بسیار زیادی به بیماری های مقعدی مبتلا می شوند. شما باید بدانید که هر یک از این بیماری ها با یکدیگر متفاوت است. بواسیر و شقاق مقعدی هم بیماری های مقعدی هستند که با یکدیگر تفاوت دارند.

شناخت بیماری های بواسیر و شقاق مقعدی

 به طور معمول شما نام بیماری بواسیر را به نام هموروئید هم شنیده اید که برخی از افراد به آن مبتلا می شوند. گشاد شدن عروقی که در مقعد وجود دارد را علت اصلی بیماری بواسیر می دانند. این عارضه زمانی به وجود می آید که فشار زیادی به ناحیه مقعد وارد شود. بنابراین باید بدانید یبوست یکی از دلایل اصلی این بیماری به شمار می ورد و شما باید به خوبی مراقب این بیماری باشید.

تفاوت بیماری بواسیر و شقاق مقعدی

 اما باید بدانید که بواسیر و شقاق مقعدی با یکدیگر تفاوت هایی دارند و تفاوت آنها در نوع زخم شقاق است. افرادی که به بیماری شقاق مبتلا می شوند زخمی عمیق در ناحیه مقعدشان به وجود می آید. این زخم از آنجایی که در ناحیه حساسی به وجود می آید درد و سوزش بسیار زیادی را به همراه دارد.

شما اگر به بیماری بواسیر و شقاق مقعدی مبتلا شوید باید به خوبی بتوانید این بیماری را در بدن خود تشخیص دهید. اینکه بدانید بواسیر گرفته اید و یا به شقاق مقعدی دچار شده اید اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع باید بدانید اگر شما به خوبی از این امر اطلاع نداشته باشید نمی دانید که باید نزد کدام یک از پزشکان متخصص بروید.

 پزشک زمانی که زخم و بیماری شما را مشاهده کند در نگاه اول می تواند به شما نوع بیماری را اعلام نماید. اما بسیاری از افراد امکان دارد که برای درمان بیماری خود نزد پزشک نروند، چرا که خجالت می کشند. در صورتی که شدت زخم شما زیاد شود خطرات بیشتری سلامت شما را تهدید می کند. به همین دلیل باید به پزشک مراجعه کنید تا بیماری شما را تشخیص داده و آن را درمان نماید.

تفاوت های اصلی و مهم بواسیر و شقاق مقعدی

 در واقع شما باید به خوبی با تفاوت بواسیر و شقاق مقعدی آشنایی داشته باشید تا به پزشک برای درمان آنها مراجعه کنید. اگر شما به برخی از تفاوت های اصلی این دو بیماری توجه داشته باشید بدون شک در کمترین زمان می توانید بیماری خود را درمان سازید. برخی از مهمترین نشانه هایی که تفاوت این دو بیماری را نشان می دهد عبارت می باشد از :

  1. نحوه درد

نحوه درد یکی از مهمترین نشانه هایی است که تفاوت دو بیماری شقاق مقعدی و بیماری بواسیر را نشان می دهد. افرادی که به این دو بیماری مبتلا می شوند باید بدانند که در صورت مبتلا شدن درد زیادی را باید تحمل کنند. در واقع درد یکی از مهمترین نشانه های این دو بیماری می باشد. درد بیماری بواسیر از آن دردهایی می باشد که بیمار در تمام طول روز آن را احساس می کند و درد بیماری شقاق مقعدی تنها هنگام اجابت مزاج می باشد.

 البته که باید بدانید زمان اجابت مزاج هم سوزش زیادی را باید تحمل کند. در این صورت بهتر است بدانید که تفاوت اصلی آنها در این دردی است که بیماری همراه خود دارد. اگر شما در تمام طول روز ناحیه مقعدتان درد داشت، باید بدانید به بیماری بواسیر دچار شده اید. اما در صورتی که تنها زمان مدفوع کردن درد را احساس نمودید باید بدانید به بیماری شقاق مبتلا شده اید.

  1. تفاوت در نشانه های ظاهری

از دیگر تفاوت هایی که بیماری بواسیر و شقاق مقعدی دارند در نشانه های ظاهری شان می باشد. بواسیر یکی از بیماری هایی می باشد که زائده گوشی زیادی به همراه دارد. بنابراین اگر شما مشاهده نمودید بافت گشتی بزرگی از ناحیه مقعد شما بیرون زده شده است باید بدانید به بیماری بواسیر دچار شده اید. اما باید بدانید بیماری شقاق به این شکل نیست و تنها شبیه زخم می باشد.

 در واقع اگر شما زخم طولانی را در ناحیه مقعد خود مشاهده نمودید باید بدانی به بیماری شقاق مبتلا شده اید. یکی از مهمترین نشانه هایی که تفاوت این دو بیماری را نشان می دهد. شما خودتان هم می توانید این نشانه ها را مشاهده کنید  و برای درمان بیماری بواسیر و یا درمان بیماری شقاق به پزشک مراجعه کنید. پزشک بر اساس شدت بیماری تان بهترین روش درمانی را به شما معرفی می کند.

  1. تفاوت در درمان

بسیاری از افرادی که به بیماری شقاق مبتلا می شوند با چند روز مراقبت ویژه و تغییر دادن رژیم غذایی خود می توانند بهبودی لازم را به دست آوردند. در واقع شما باید بدانید سبک زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و شما می توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید و این بیماری را درمان کنید. اما باید بدانید بیماری بواسیر از آنجا که بیرون زدگی دارد مدت زمان زیادی طول می کشد تا درمان شود.

 در واقع باید بدانید برای درمان بیماری بواسیر بهتر است از روش های تهاجمی استفاده کنید. تنها روش های تهاجمی هستند که بیماری بواسیر را درمان می کنند.

البته که باید بدانید اگر این دو بیماری در مرحله ابتدایی باشند در کمترین زمان درمان می شوند، اما اگر شدت آنها بیشتر شود باید درمان شوند. در صورتی که شما همان لحظه به وجود آمدن بیماری برای درمان آنها اقدام کنید، می توانید سریعا بیماری تان را درمان نمایید.

 روش های خانگی بسیار زیادی برای درمان بواسیر و شقاق مقعدی وجود دارد. شما باید به خوبی در مورد این روش ها اطلاعات خود را افزایش دهید. در صورتی که اندازه و شدت آنها بیشتر باشد می توانید آنها را جراحی کنید. جراحی با لیزر یکی از بهترین روش های درمانی می باشد که شما می توانید از آن استفاده نمایید. تنها دقت داشته باشید که بهترین پزشک را برای درمان خود بهتر است انتخاب نمایید.

شباهت های دو بیماری بواسیر و شقاق مقعدی

برای اینکه شما اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت های بواسیر و شقاق مقعدی داشته باشید بهتر است شباهت های این دو بیماری را هم به خوبی شناسایی کنید. در این صورت بدون شک می توانید در کمترین زمان بهبودی خود را رقم بزنید و برای درمان بیماری خود اقدام کنید. برخی از مواردی که شباهت های این دو بیماری را نشان می دهد و اهمیت بسیار زیادی دارد عبارت می باشد از :

  1. درد

هر یک از افرادی که به بیماری بواسیر و شقاق مقعدی مبتلا می شوند درد زیادی را احتمال دارد که تجربه کنند. زمانی که شما می خواهید اجابت مزاج داشته باشید درد این دو بیماری تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. بنابارنی هم بیماری شقاق و هم بیماری بواسیر، درد زیادی به همراه دارند.

  1. خونریزی

خونریزی یکی دیگر از مواردی است که شباهت های این دو بیماری را نشان می دهد. در واقع شما باید بدانید زمان دفع و یا همراه با مدفوع شما خون امکان دارد مشاهده کنید. در صورت مشاهده خونریزی باید بدانید که امکان دارد به یکی از این دو بیماری مبتلا شده باشید. چرا که خونریزی از جمله علائمی به شمار می رود که هر دوی این بیماری ها آن را دارند.

  1. خارش و سوزش

خارش و سوزش یکی از دیگر از علائمی به شمار می رود که شباهت های این دو بیماری را به یکدیگر نشان می دهد. شما باید به خوبی بدانید در صورت مبتلا شدن به این دو بیماری امکان دارد که دچار خارش و هم دچار سوزش شوید. در واقع همین شباهت شاید تشخیص این دو بیماری را تا حدودی سخت کند. اما با نشانه هایی که در مورد تفاوت های این دو بیماری بیان کردیم کار شما تا حدودی آسان تر شده است و نیازی نیست نگران باشید.

  1. التهاب و تورم

 التهاب و تورم هم از دیر نشانه ها و علائمی می باشد که هم در بیماری بواسیر و هم در بیماری شقاق آن را می توانید مشاهده کنید. شما در صورتی که به بیماری شقاق و یا بواسیر  مبتلا شوید التهاب و تورم زیادی را مشاهده خواهید کرد.

مشاوره در مرکز درمان بیماریهای کلورکتال

اگر شما هم به بیماری هموروئید دچار شده اید هیچ چیزی برای ترس یا مشکلات پس از عمل همورئید وجود ندارد . در مرکز درمان بیماری های کلروکتال تهران متخصصان ما وضعیت الان شما را ارزیابی خواهند کرد و بهترین روش درمان را پیش روی شما خواهند گذاشت . قبل از اینکه فکر کنید چه روش های دیگری هم وجود دارد از طریق روش های زیر با متخصصان ما در ارتباط باشید و یک وقت مشاوره رایگان دریافت کنید .

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید .

 متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند

error: Content is protected !!