تنهایی مشکل کوچکی نیست اما راه حل دارد

تنهایی مشکل کوچکی نیست اما راه حل دارد

امروزه بسیاری از انسان ها در ۲۰ تا ۴۰سالگی خود احساس تنهایی می کنند بله, حقیقت دارد آنها از لحاظ اجتماعی مشکلی ندارند بلکه احساس می کنند از لحاظ عاطفی تنها بوده و از دوستان خود دور شده اند و معمولا این حس تنهایی خود را از خانواده, همکاران و اطرافیان شان پنهان می کنند

امروزه بسیاری از انسان ها در ۲۰ تا ۴۰سالگی خود احساس تنهایی می کنند. بله، حقیقت دارد. آنها از لحاظ اجتماعی مشکلی ندارند بلکه احساس می کنند از لحاظ عاطفی تنها بوده و از دوستان خود دور شده اند و معمولا این حس تنهایی خود را از خانواده، همکاران و اطرافیان شان پنهان می کنند. آیا شما هم دچار این احساسات شده اید؟ اگر جواب تان مثبت است این هفت نکته به شما کمک می کند تا از تنهایی در بیایید.

● در هر وضعیتی راضی باشید

شاید به نظر برسد کنار آمدن با خودتان و وضعیت فعلی تان باعث می شود در مبارزه با تنهایی یک پله به عقب بروید تا جلو، اما این طور نیست. هرچه بیشتر اخلاقیات خود را بپذیرید و با آنها کنار بیایید، بیشتر احساس اعتمادبه نفس و شادی خواهید کرد یعنی حتی می توانید از تنهایی هم لذت ببرید.

وقتی تنها هستید به جای بیکاری و نشستن مقابل تلویزیون، کارهایی انجام دهید که از آن لذت بیشتری می برید. به خودتان برسید، روی صورت تان ماسک مرطوب کننده بگذارید، ناخن های دست و پای تان را مانیکور و پدیکور کنید، به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید، فیلم مورد علاقه تان را ببینید و هر کاری که باعث شود وقت تان را به شادی و خوشحالی بگذرانید، انجام دهید.

● افکار منفی را دور بریزید

اکثرا وقتی تنها هستید و کاری برای انجام دادن ندارید افکار منفی به راحتی به ذهن تان راه پیدا می کنند، افکاری مانند اینکه به اندازه کافی خوب و موفق نیستید و به همین دلیل زندگی اجتماعی و ارتباطات خوبی ندارید. این موضوع کاملا قابل درک است اما تحقیقات نشان می دهند این تفکرات جلوی پیشرفت شما را می گیرد. لحظه ای که ابر سیاه تفکرات منفی بر شما سایه می افکند و احساس می کنید این وضعیت قابل تغییر نیست، بلافاصله به آن پایان دهید. افکارتان را مثبت کنید. به خودتان بگویید که در حال تغییر هستید و به زودی با افراد جدیدی آشنا خواهید شد.

● با اعتماد به نفس راه بروید

زمانی که از زندگی خود راضی نبوده و احساس ناراحتی می کنید، حرکات و حالات بدن تان همه چیز را آشکار می کند و این باعث می شود دیگران و حتی اطرافیان از بودن در کنار شما خودداری کنند؛ در نتیجه همچنان در چرخه منفی تنهایی باقی خواهید ماند. برای جلوگیری از این وضعیت، در یک آینه حرکات و حالات بدن خود را بررسی کنید. توصیه ما این است که شانه های تان را باز کنید، قوز نکنید، با اعتماد به نفس راه بروید و حواس تان باشد دست به سینه نباشید، زیرا گرفتن حالت دفاعی به خود باعث می شود دیگران فکر کنند دوست ندارید به آنها نزدیک شوید، در حالی که قصد شما این نیست.

● در برقراری ارتباط با دیگران درنگ نکنید

اگر به احساس تنهایی خود رسیدگی نکنید پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد و این وضعیت برای تان تبدیل به یک حالت معمولی و حتی راحت خواهد شد. چون انسان ها معمولا با پیروی از یک جریان ثابت روزمره احساس امنیت بیشتری خواهند کرد؛ پس از همین لحظه دست به کار شوید و خود را از این شیوه نجات داده و آماده برقراری ارتباط با افراد جدید شوید. وقتی سوار آسانسور محل کارتان می شوید به افراد غریبه ای که در کنارتان ایستاده اند سلام کنید و لبخند بزنید. زمانی که از فروشگاه خرید می کنید با فروشندگان وارد صحبت شوید تا در مراجعه های بعدی شما را به یاد آورند. اینها راه کارهایی است که به اصلاح روابط اجتماعی شما می انجامد. زمانی که یاد گرفتید چگونه از تمامی لحظه ها و فرصت های کوچک برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید، اعتمادبه نفس تان بالا می رود.

● شما می توانید بیشتر از این هم موفق باشید

زمانی که احساس کردید اعتماد به نفس تان در حال افزایش است، موفقیت های تان را در برقراری ارتباط با دیگران به مراحل بالاتر برسانید. زمانی که سلام دادن به همکارانی که خیلی نمی شناسیدشان در محل کار یا مکان های دیگر برای تان آسان تر شد، با آنها وارد صحبت شوید و به این ترتیب روابط خود را با آنها عمیق تر کنید.

● راه هایی برای پیدا کردن دوستان تازه

برای آشنایی و دوستی با افرادی که به شخصیت شما نزدیک تر هستند، در مکان ها و موقعیت هایی قرار بگیرید که به آنها علاقه مندید. برای مثال اگر به ورزش علاقه دارید می توانید با ثبت نام در یک باشگاه ورزشی دوستان زیادی پیدا کنید یا اگر دوست دارید زبان جدیدی یاد بگیرید، در یک کلاس زبان شرکت کرده و با هم کلاسی های خود رابطه دوستی برقرار کنید. جشن ها و بازارهای خیریه نیز مکان خوبی برای آشنایی با افراد جدید به شمار می آیند. در واقع اگر شما اهل کارهای نیکوکارانه هستید قطعا در این جاها افرادی مثل خودتان را خواهید یافت.

● این عادت بی نظیر را ترک نکنید

برای بالا رفتن اعتماد به نفس تان سعی کنید هر هفته کارهای جدیدی انجام دهید، به مکان های جدید بروید و با افراد جدید هم جنس خودتان آشنا شده و این اخلاق را تبدیل به یک عادت همیشگی خودتان کنید. اگر در تمرین این هفت مرحله احساس ضعف و ناتوانی کردید، ناامید نشده و به عقب بر نگردید. هرچه بیشتر در این زمینه فعال باشید زندگی تان بهتر خواهد شد.

ترجمه: علی رضا سردشتی

error: Content is protected !!