تولید ۳۰ هزار بطری مواد ضدعفونی‌کننده در هر شبانه‌روز در سمنان

سمنانمعاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ظرفیت تولید موادضدعفونی‌کننده در سمنان به افزون بر ۳۰ هزار بطری در هر شبانه‌روز خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر حسین رستم‌زاده در نشست بررسی کارخانه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استانداری سمنان از تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای تولیدی و راه‌اندازی چند خط تولید جدید در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: به زودی نه تنها نیاز استان تامین می‌شود بلکه بخشی از تولید این محصول به بازار دیگر استان ها نیز ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین الکل سفید برای تولید مواد ضدعفونی کننده انجام شد و استان‌های خوزستان و قزوین برای ارسال محموله مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی‌کننده به استان سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تمام قد برای تامین مواد ضدعفونی کننده و… در تلاش است خاطرنشان کرد: مردم به هیچ عنوان نگران توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در استان نباشند؛ چراکه خط‌های تولیدجدید در این بخش‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد خواهیم بود که علاوه برای تامین نیاز مواد ضدعفونی کننده و دستکش‌های پلاستیکی استان سمنان، این کالاهای مورد نیاز به دیگر استان‌های کشور هم ارسال خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان گفت: اولویت اساسی برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده زمانی است که موقعیت شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و دیگر مواد شوینده فراهم نباشد.

وی از کنترل بازار توزیع مواد ضدعفونی کننده در استان سمنان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان به ۳۰ هزار بطری در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

رستم‌زاده با بیان اینکه مشکلی برای حمل تولیدات و محصولات بهداشتی وجود ندارد گفت: در بخش حمل و نقل مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده با خودروهای مخصوص و خطوط ریلی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

error: Content is protected !!