جراحی و دارو در کاهش فشارخون ناشی از چاقی موثر است

به گزارشخبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، داروهای کاهش وزن و روش‌های جراحی در کاهش اثرات طولانی مدت فشار خون بالا در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، موثرند.

«مایکل هال»، مدیر بخش بیماری‌های قلبی عروقی در مرکز پزشکی دانشگاه می سی سی پی، می‌گوید: «کاهش وزن از طریق تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی سنگ بنای درمان فشار خون بالا ناشی از اضافه وزن است. با این حال، این رفتارهای سبک زندگی اغلب در طولانی مدت پایدار نمی‌مانند. متعاقباً با گذشت زمان کاهش فشار خون حفظ نمی‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافته های ما نشان می‌دهد که راهکارهای پزشکی و جراحی علاوه بر رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی ممکن است به بهبود وزن و فشار خون بالا در درازمدت کمک کند.»

گزارش جدید بر فشارخون مرتبط با چاقی متمرکز شده است. اضافه وزن یا چاقی وزنی است که بیشتر از آن چیزی است که برای قد افراد سالم تلقی می‌شود. به طور خاص، شاخص توده بدنی (BMI) ۳۰ یا بیشتر چاق محسوب می‌شود و ۲۵ تا ۲۹ به عنوان اضافه وزن طبقه بندی می‌شود.

به گفته هال، «شکی نیست که مصرف غذاهای سالم تأثیرات مفیدی هم بر وزن و هم فشار خون دارد.»

«رژیم های غذایی متعدد برای کاهش وزن اغلب در کوتاه مدت موفق هستند؛ از اینرو، خوردن غذاهای سالم به طور مداوم و طولانی مدت و حفظ کاهش وزن چالش برانگیز است.»

در این تحقیق، بررسی در مورد جراحی متابولیک انجام شد. محققان مشاهده کردهد فشارخون بالا در ۶۳ درصد افرادی که جراحی متابولیک انجام داده بودند برطرف شد و چندین مطالعه نشان داد که مصرف داروهای کاهنده فشار خون پس از جراحی کمتر شد.

error: Content is protected !!