حدود ۵۵ درصد جمعیت هدف بابل واکسن کرونا را دریافت کردند

دکتر سید فرزاد جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که تزریق واکسن کرونا در بابل روزانه به حدود ۹ هزار دز رسیده است ، افزود : تاکنون ۳۲۹ هزار و ۹۰ دز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است که این آمار با توجه به جمعیت شهرستان از جمله شهرهای پیشرو در کشور محسوب می شود.

وی آمار جمعیت هدف بابل که دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، ۲۱۶ هزار و ۱۰۶ نفر اعلام کرد و گفت که تزریق دز دوم هم به ۱۰۶ هزار و ۹۴۸ هزار نفر انجام شده است.

جلالی با اظهار این که ۶ هزار دز واکسن ایران کوبا نیز در مرحله کارآزمایی به شهروندان بابلی تزریق شده بود ، افزود : با توجه به چهار مرکز تجمیعی که در مصلی بزرگ بابل، سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و سالن شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه بابل به همراه مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس فعالیت دارد ، روند تزریق واکسن کرونا در شهر بابل پرشتاب ارزیابی می شود.

وی ادامه داد : روند تزریق واکسن کرونا در روستاهای بابل هم با سرعت قابل قبولی به همراه ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین با تشریح وضعیت بیماران کرونایی شهرستان ، توضیح داد : در حال حاضر ۱۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند که نشانگر آسیب پذیر بودن جامعه تا زمان واکسیناسیون کامل است و  برای دستیابی به ایمنی جمعی باید بیش از ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان واکسینه شوند که این روند با جدیت در حال انجام می باشد.

وی از شهروندان خواست که تا رسیدن ایمنی جمعی به صورت دقیق و حساسیت های زیاد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در سبد بهداشت و درمان خود محفوظ بدارند.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای ۴۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا می باشد.

error: Content is protected !!