خانم‌ها از کدام ریمل استفاده کنند

اگر به یکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی مراجعه شود ریمل‌ها در رنگ و نشان‌های مختلف به چشم خواهند آمد، نکته اینکه با تکیه به ظاهر محصول یا فروشگاه مورد نظر نمی‌توان از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد چرا که تقلب و قاچاق می‌تواند هر سقمی را صحیح جلوه دهد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ریمل‌هایی که پایه اصلی آنها روغن است در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند و خشک شدن آنها روی مژه‌ها به مدت طولانی صورت می‌گیرد لذا موجب ریزش مژه‌ها می‌شود.

مصطفی اسماعیلی – رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره استفاده خانم‌ها از ریمل اظهار کرد: اگر به یکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی مراجعه شود ریمل‌ها در رنگ و نشان‌های مختلف به چشم خواهند آمد، نکته اینکه با تکیه به ظاهر محصول یا فروشگاه مورد نظر نمی‌توان از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد چرا که تقلب و قاچاق می‌تواند هر سقمی را صحیح جلوه دهد.

وی ادامه داد: از جمله محصولات آرایشی پرکاربرد و خطر آفرین در صورت عدم انتخاب صحیح ریمل‌ها هستند این محصولات از نظر شکل ساختاری به دو صورت پایه آبی و روغنی در فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی ایران وجود دارند.

این مقام مسئول گفت: ریمل‌هایی که پایه اصلی آنها روغن است در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند و خشک شدن آنها روی مژه‌ها به مدت طولانی صورت می‌گیرد لذا موجب ریزش مژه‌ها می‌شود. ریمل‌هایی که پایه اصلی آنها آب است دقیقاً برخلاف ریمل‌های روغنی هستند.

اسماعیلی افزود: ریمل‌های مایع که پایه اصلی آنها آبی است، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب‌ها هستند و با تکثیر این میکروب‌ها و حضور مداوم آنها در نزدیک چشم می‌تواند عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته ریزی لبه پلک را ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در موارد شدیدتر این ریمل‌ها به قرنیه چشم آسیب می‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی را به وجود می‌آورند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به ایفدانا گفت: این علایم با ادامه مصرف افزایش می‌یابد و متخصصان توصیه می‌کنند به دلیل حساس بودن ناحیه اطراف چشم بهتر است از این ریمل‌ها کمتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: وجود مواد رنگی و عطری و یا حتی نگهدارنده موجود در داخل ریمل‌ها نیز می‌تواند حساسیت‌های پوستی ایجاد کند. باید توجه داشت که احتمال بروز عوارض فوق در فرآورده‌های قاچاق بدلیل عدم کنترل و نظارت بیشتر است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی خارجی به‌ویژه ریمل‌ها به شرحی که بیان شد، صرفاً باید از لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز ورود از سازمان غذا و دارو استفاده شود که برچسب فارسی نویس داشته و اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضاء و شماره مجوز ورود بر روی آن درج شده است.

منبع: ایفدونا

error: Content is protected !!