خطرناک ترین عوارض عمل بینی چیست؟

خطرناک ترین عوارض عمل بینی چیست

امروزه عمل بینی بسیار متداول شده و حتی در میان افرادی که واقعا نیازی به آن ندارند, نیز رواج پیدا کرده است جراحی بینی می تواند به مشکل های ظاهری و اختلال های تنفسی منجر شود, که نتیجه مراجعه به افراد غیر متخصص است در این مقاله با عوارض عمل بینی آشنا شوید در ادامه بخوانید

تفاوت بینی های گوشتی و غیر گوشتی


در بینی های گوشتی پوست عضلات ضخیم و چربی درون آن زیاد بوده و بر خلاف بینی های غیر گوشتی غضروفی نازک و ضعیف دارند.


عمل بینی استخوانی


بینی های غیر گوشتی به دلیل مستحکم بودن غضروفشان با عمل جراحی تغییر شکل بیشتری نسبت به بینی های گوشتی پیدا می کنند و تغییرات پایدار تری دارند. در عمل بینی های گوشتی در حد انتظار ظریف و قلمی نمی شوند، برای پایدار بودن تغییرات در جراحی بینی های گوشتی و مستحکم تر شدن غضروف آنها بهتر است از پیوندهای غضروفی استفاده شود.


عوارض عمل بینی استخوانی


ورم بینی های غیرگوشتی بعد از عمل به مدت ۹ ماه تا یک سال ادامه پیدا می کند، در حالی که این زمان در بینی های غیرگوشتی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است و ممکن است در مواردی منجر شود تا گوشت اضافه به وجود آید، که برای جلوگیری از آن به بیماران کورتون تزریق می شود.


جراحی بینی با لیزر


لیزر هیچ جایگاهی در عمل بینی ندارد. بعضی از افراد برای اصلاح قوز بالای بینی به فرو رفتگی دو طرف قوز بینی ژل تزریق می کنند و بدین ترتیب بالای بینی صاف می شود که این شیوه موقت بوده و بعد از مدتی بینی به حالت قبلی خود باز می گردد.


عوارض عمل بینی های گوشتی


عوارض جراحی زیبایی بینی های گوشتی بیشتر از بینی های غیر گوشتی است. به بیان دیگر برای جلوگیری از عوارض جراحی که از جمله آن می توان به مشکل های ظاهری نظیر افتادگی بینی و کوچک شدن بیش از حد آن و همچنین اختلال های تنفسی اشاره کرد، بهتر است بیماران از مراجعه به افراد غیر متخصص بپرهیزند و در انتخاب جراح خود دقت کنند.


برای به حداقل رساندن عوارض عمل بینی بیماران باید به توصیه های پزشک قبل و بعد از عمل جراحی توجه نمایند. هزینه عمل بینی بین ۵ تا ۷ ملیون تومان است که این مبلغ در جراحی بینی های گوشتی به دلیل دشوار تر بودن بیشتر است.

error: Content is protected !!