خطر آپارتاید واکسن در جهان/ دنیا تا ۲۰۲۲ درگیر کرونا خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی افزود: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که برخی کشورهای بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود تولید کننده این واکسن‌ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش‌های جدید کرونا ایمن نمی‌کند.

رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می‌شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.

وی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شعار سازمان جهانی بهداشت «اولین واکسن بهترین واکسن» است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن‌ها و اختلال در روند واکسیناسیون می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.

error: Content is protected !!