خمیر نانویی که در کمتر از یک دقیقه خونریزی را قطع می‌کند

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون تولید خمیر بندآورنده خونریزی با استفاده از نانو هیدروکسی آپاتیت دست یافته است و به گفته این محققان نانو ساختار‌های مورد استفاده در این خمیر پیش از این برای تولید خمیردندان استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان خمیر بندآورنده خونریزی با استفاده از فناوری‌نانو تولید کرده است. این محصول به دلیل فعالیت‌های ضدمیکروبی می‌تواند با کارایی بالا مانع از خونریزی شده و در مدت زمان کمتر از یک دقیقه خونریزی را متوقف کند.

ملیحه باقری از محققان این طرح با بیان اینکه در ساختار این خمیر از نانوهیدروکسی‌آپاتیت و بیوگلس استفاده شده است، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های این محصول استفاده از نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار است. کربناته بودن آن شباهت زیادی به ساختار‌های استخوانی و دندانی بدن دارد و از این رو بسیار زیست‌سازگار است. همچنین نانوحفره‌های موجود در این محصول موجب افزایش سطح ویژه آن شده که این ویژگی دامنه کاربرد این ماده را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پودر نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته تولید شده دارای کاربرد‌های مختلفی است، اظهار کرد: این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است و در حال حاضر این فناوری توسط یکی از شرکت‌ها برای تولید خمیردندان، خریداری شده است.

باقری خاطرنشان کرد: پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره از جمله محصولات دانش بنیان ما به شمار می‌رود و در حال حاضر ۸۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه پزشکی تولید می‌کنیم که به ۱۵ کشور اروپایی صادر می‌شود.

error: Content is protected !!