خیز چهارم تمام نشده است/ثبت ۸ میلیون جریمه کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به ارزیابی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ابتدا با عنوان این مطلب که وضعیت کشور رو به بهبود است، گفت: بعد از درگیری با موج چهارم، روند نزولی شده و اکثر استان‌ها از وضعیت قرمز شده اند اما کوچک‌ترین غفلت می‌تواند ما را دوباره گرفتار کند.

وی با اشاره به سه شهر سلماس، پارسیان و قلعه گنج که در شرایط قرمز هستند، افزود: در موج چهارم ما گرفتار ویروس انگلیسی بودیم ولی به خوبی توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیسی با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند، گفت: واکسن باعث شد همکاران ما خیال راحت تر به جنگ ویروس بروند.

وی ادامه داد: قبل از سال جدید، پیش بینی موج چهارم را کرده بودیم و حدس می‌زدیم میزان ورودی بیمارستان‌ها خیلی بالا برود. از همین رو، عمل‌های غیر اورژانسی تعطیل شد و همچنین، راه اندازی درمان سرپایی را آغاز کردیم و توانستیم با بستری موقت، شرایط سخت را در موج چهارم کنترل کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: رعایت پروتکل‌ها در ماه مبارک رمضان فرصتی شد تا بتوانیم بیماری را به خوبی کنترل کنیم.

وی گفت: البته هنوز خیز چهارم کرونا تمام نشده و بازوهای بلندی دارد و در اکثر استان‌ها از حدی که باید پایین بیاید، نیامده است.

رئیسی ادامه داد: چند موضوع را مد نظر داریم و چند عامل خطر را در پیش رو می‌بینیم. یکی از عوامل خطر، سفر است.

وی افزود: اگر سفرهای تابستانی شروع شود، می‌تواند خطرناک باشد.

رئیسی گفت: با گرم شدن هوا در استان‌های جنوبی، استفاده از کولرها می‌تواند در تجمعات و دورهمی های خانوادگی خطرناک باشد.

وی افزود: موضوع دیگر انتخابات پیش رو است که می‌تواند عامل خطر باشد و نکته بعدی، ویروس جهش یافته است که باید خیلی مراقبت کنیم.

رئیسی گفت: روند نزولی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر به کندی پیش می‌رود و بیشتر باید مراقبت کنند.

وی افزود: زدن واکسن ضمانت نمی‌کند که مبتلا نشویم و همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که از ابتدای کرونا تاکنون بیش از ۸ میلیون جریمه صورت گرفته است، گفت: متأسفانه برخی افراد دوست دارند پروتکل‌ها را نقض کنند، به طوری که یک نفر بیش از ۵۰ بار جریمه شده اما همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند.

رئیسی تاکید کرد: بیش از ۵۱ هزار نفر نقض قرنطینه کرده‌اند اند.

وی در ارتباط با تأثیر طرح ترافیک در کنترل بیماری کرونا، افزود: طرح ترافیک در تهران بر اساس یک منطق وضع شده است و بررسی شده اثر خیلی زیادی ندارد.

رئیسی ادامه داد: ما باید ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی افزود: در مورد ممنوعیت تردد شبانه باید بگویم که تصمیم گیری شد حتماً برخورد شدید با نقض کنندگان ممنوعیت تردد شبانه صورت بگیرد و جریمه‌ها با شدت اعمال شود.

error: Content is protected !!