درخواست توقف ورود مسافر از چین به ایران

درخواست توقف ورود مسافر از چین به ایرانوزیر بهداشت طی نامه‌ای از معاون اول رییس جمهور درخواست کرد که تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبداء چین به هر طریقی جلوگیری شود.

به گزارش عصر ایران، دکتر سعید نمکی در یک پیام توئیتری از نامه‌اش به معاون اول رییس جمهوری برای توقف پرواز‌ها از چین به ایران خبر داد.

در متن توئیت وزیر بهداشت آمده است:

“در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود.

همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند. “

شناسایی ۶ فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایران 

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز صبح جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بر اساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می شود.

وی افزود: در بیانیه و نامه وزارت بهداشت که امروز از  سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می شود خواسته شده است که همه سفرهای غیر ضروری و از جمله سفرهای تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفرهای کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود.

رئیسی گفت: اعلام اضطرار و هشدار جهانی سازمان بهداشت جهانی برای این است که همه دولتمردان و سیاستمداران کشورهای مختلف برای کنترل ویروس کرونا پای کار بیایند و اقدامات پیشگیرانه را جدی اعمال کنند.

وی همچنین از تلاش وزارت بهداشت برای بازگردان ۷۰ ایرانی مقیم ووهان چین در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، تاکنون در مجموع ۶ نفر فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایران شناسایی شدند. دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند اما آزمایش های تشخیصی نشان داد که هیچ کدام به این ویروس مبتلا نبودند بنابراین تاکنون هیچ موردی از این ویروس در ایران گزارش نشده است.

سازمان بهداشت جهانی شامگاه پنجشنبه در مورد ویروس کرونا وضعیت اضطرار جهانی اعلام کرد.

____________________

بیشتر بخوانید

error: Content is protected !!