درمان سریع سرماخوردگی | چطور سرماخوردگی را در یک روز درمان کنیم؟

درمان سریع سرماخوردگی چطور سرماخوردگی را در یک روز درمان کنیم

درمان سریع سرماخوردگی متداول ترین بیماری فصل پاییز و زمستان , سرماخوردگی است در مقاله زیر به روشی اشاره شده است که در یک روز و بدون مراجعه به دکتر و مصرف دارو و آمپول , به درمان شما کمک می کند

برای درمان سریع سرماخوردگی راه و روش های متعددی می شناسید. هر کسی با تجربیاتی که دارد در زمان ابتلا به سرماخوردگی برای درمان اقدام می کند. راههای که با دارو یا طب سنتی برای درمان سرماخوردگی استفاده می شوند و بعد از گذراندن چندین روز بیمار از شر سرماخوردگی خلاص می شود اما گاهی چند روز دوره درمان سخت و مشکل ساز است و درمان یک روزه را باید پیش گرفت.درمان سرماخوردگی


سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل پاییز و زمستان است که طولانی شدن علائم آن از جمله خستگی مفرط حتی می تواند فرد را از انجام کارهای روزمره نیز باز دارد. اما رعایت چند توصیه ساده با شروع علائم بیماری تاثیر فوق العاده ای در بهبودی دارد.


با سرد شدن هوا سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و معمولا بیماری های آنفولانزا، سرماخوردگی ، سرفه های مداوم و دردهای عضلانی افراد را در سنین مختلف مبتلا می کند. بهتر است هر چه زودتر بدن را برای مواجه با این بیماری ها مقاوم کرد و با رعایت برنامه ای سالم فصل سرما را به سلامت گذراند.


سریع ترین روش درمان سرماخوردگی بدون رفتن به دکتر



اگر توصیه های ساده زیر را تنها یک روز رعایت کنید ، سرماخوردگی شما به طور کامل از بین خواهد رفت.


بلافاصله بعد از بیداری ، (ترجیحا ساعت ۷ صبح)


اگر به خاطر سرمای هوا دچار درد مفاصل یا سردرد شده اید، دوش آب گرم به شما کمک می کند تا روز را به خوبی آغاز نمایید. آب گرم در کسب آرامش مؤثر است و بخار ایجاد شده در حمام موجب از بین رفتن مخاط های بینی و پیشگیری از بروز احتقان و مشکلاتی نظیر سینوزیت می شود.



خوردن یک صبحانه سالم و مقوی (ترجیحا ساعت ۸)


تغذیه سالم برای قوای بدن لازم است. صبحانه را می توان مهمترین کلید شروع روز و و مقابله با علائم سرماخوردگی دانست. یک لیوان آب پرتقال طبیعی همراه با مقداری انگور به عنوان منبع آنتی اکسیدان و کمی جو دوسر می تواند انرژی مورد نیاز روزانه را تامین کند. عصاره سبزیجات یا مرغ پخته نیز انتخاب خوب دیگری برای صبحانه است.



بخور دادن (ترجیحا ساعت ۱۰)


در دوران سرماخوردگی، ممکن است دچار بینی احتقان و پرخونی شود و مخاط ها افزایش یابد که این حالت مانع از تنفس طبیعی می گردد. زمانی که مجاری بالای بینی مسدود می شود احتمال ابتلا به سینوزیت بیشتر شده که سردردهای شدیدی را در پی دارد.


در این وضعیت باید از داروهای معمول یا درمان های طبیعی برای رفع احتقان استفاده کرد. سر را در حالی که با حوله ای پوشانده اید روی بخار آب جوش به مدت ۵ دقیقه نگه دارید تا استنشاق بخار آب به باز شدن مجاری تنفسی کمک کند.


با وجود اینکه بیرون رفتن از منزل در هوای سرد مشکل است اما پیاده روی در حدود ساعت ۱۲ ظهر می تواند به بهتر شدن خلق و خو تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کند. تصور نکنید با بیرون رفتن از منزل حال شما بدتر می شود. فقط مراقب باشید که کاملا خود را بپوشانید و مسافت کوتاهی راه بروید.این کار کمک زیادی به درمان و بهبود شما خواهد کرد.



صرف ناهار (ترجیحا ساعت ۱۳)


به جای خوردن غذاهای سرخ شده و ناسالم در وعده ناهار، کمی مرغ همراه با سالاد برای خود آماده کنید. پروتئین های مرغ به تولید بیشتر سلول های سیستم ایمنی بدن برای رویارویی با علائم بیماری کمک می کند. سبزیجات سالاد نیز سرشار از آنتی اکسیدان و ریزمغذی های اساسی برای مقابله با سرماخوردگی را دارد.



نوشیدن آبمیوه های طبیعی (ترجیحا ساعت ۱۵)


دمنوش گرم گیاهان میان وعده مناسبی برای بعد از ظهر است و باعث رقیق شدن و خروج راحت تر مخاط می شود. یک لیوان آب پرتقال سالم نیز جایگزین خوبی است زیرا مقدار زیادی ویتامین C دارد که نیروی قوی برای مقابله با نشانه های سرماخوردگی است.



صرف شام (ترجیحا ساعت ۱۸)


مصرف یک غذای تند در وعده شام مفید است زیرا موجب افزایش دمای بدن می شود و در کاهش علائم سرماخوردگی مؤثر است. زنجبیل، سیر و فلفل از جمله موادی هستند که در این غذاها باید گنجانده شود زیرا علاوه بر اینکه خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند به بهبود علائم سرماخوردگی و از باز شدن سینوس ها کمک می کند.



حمام گرم (ترجیحا ساعت ۲۰)


احتمال زیادی وجود دارد که در شب دچار خستگی عضلانی شوید و به خاطر سرما احساس درد داشته باشید. برای خواب بهتر و تسکین عضلات بهتر است حدود دو ساعت قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. می توانید در وان حمام چند قطره اسانس اکالیپتوس بریزید و از تاثیرات مثبت آن بر علیه بیماری بهره بگیرید.



خواب شبانه به مدت هشت ساعت (ترجیحا ساعت ۲۲)


بسیار مهم است که شب زود به رختخواب بروید و ۸ ساعت خوب بخوابید تا نیروی بدن زودتر جبران شود. خواب مطلوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در بهبود علائم بیماری مؤثر است. باید از مصرف نوشیدنی های محرک مانند قهوه پرهیز شود زیرا اختلالات خواب را در پی دارد.



نکات دیگر برای درمان سرماخوردگی



۱٫آویشن دم کنید


آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می شود که با بیماری های مجاری تنفسی مقابله می کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می کند.


برای بهره مندی از خواص سیر توصیه می کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.


دو قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.



۲٫شربت پیاز


پیاز ضدعفونی کننده ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد.


۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای خوری از این شربت میل کنید.



۳٫سینه تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید


اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول های برونشیت تأثیر می گذارد.


پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد


ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن ها را آسان تر می سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می کند.زمانی که سرما می خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

error: Content is protected !!