در تابستان کمترعرق کنید

در تابستان کمترعرق کنید

عناع و زنجبیل اثر ضد عرق یا خنک کننده دارند آن ها می توانند به عنوان عامل ضد عرق به شکل چای یا نوشیدنی, در حالی که دمای آن به دمای محیط نزدیک شده کمک کننده باشند

عرق کردن شدید می تواند شادی تابستان را از بین ببرد. رژیم غذایی مناسب، داروهای خانگی ساده و یا حتی دکتر رفتن،


چه چیزی در برابر عرق کردن بیش از حد به ما کمک می کند.


به گزارش آفتاب به نقل از یاهو، عرق کردن نشان سلامت است. بدن به طور طبیعی در دماهای خارج از حد سرد است اما گاهی اوقات بدن ما بیش ازاندازه عرق می کند. تحقیقات اخیر علت آن را در رژیم غذایی و یا نوع لباسی که می پوشیم می دانند.


در زیر مروری خواهیم داشت بر روش های شناخته شده و روش های کمتر شناخته شده در مورد راه های از بین بردن عرق بیش از حد در فصل تابستان:


تغذیه


در کشورها و شهرهای گرمسیری، غذاهای گرم را با ماست تند می خورند تا دمای درون و بیرون بدن یکسان شود ولی این به همه توصیه نمی شود. محصولات شیری اسیدیته برای خنک کردن بدن بسیار مفید است. همچنین سیب، نعناع و زنجبیل اثر ضد عرق یا خنک کننده دارند. آن ها می توانند به عنوان عامل ضد عرق به شکل چای یا نوشیدنی، در حالی که دمای آن به دمای محیط نزدیک شده کمک کننده باشد. بر خلاف تصور عموم، نوشیدنی های سرد سبب اختلال در بدن می شوند. این نوشیدنی ها با افت حرارت داخلی بدن، تولید گرمای داخلی بدن را بیشتر می کند.


از سوی دیگر طبق تحقیقات به عمل آمده، مصرف چند وعده غذای ساده و کوچک در طول روز که دارای ادویه کم باشد می تواند کمک کننده باشد؛ غذاهای سنگین و چرب، گردش خون را زیاد و عرق را تضمین می کنند.


لباس


لباس با الیاف مصنوعی نوعی اثر گلخانه ای را بر روی بدن ایجاد می کنند، زیرا باعث می شوند که گرمای حاصل شده از بدن نتواند از آن خارج شود. از طرفی لباس های تنگ نیز دقیقاً همین اثر را بر بدن دارند. اما لباس هایی که از جنس پنبه یا کتان هستند، هوای زیادی را به پوست منتقل می کنند و در نتیجه گردش خون طبیعی بدن را سرد می کنند و باعث خنک شدن فرد می شوند.


استفاده درست از دئودورانت


دئودورانت در برابر بوی های نامطبوع بدن کمک کننده هستند به شرطی که درست از آن استفاده شود. دئودورانت باید به زیر بغل خشک و تمیز زده شود. اگر قبل از خروج از خانه، دئودورانت استفاده کنید، اثر آن به سرعت از بین خواهد رفت. کارشناسان توصیه می کنند دئودورانت باید بلافاصله پس از دوش گرفتن و خشک کردن استفاده شود. اگر شب دوش می گیرید و از دئودورانت استفاده می کنید، حتماً باید صبح آن را مجددا استفاده کنید.


درمان خانگی عرق نکردن


داروهای مختلف خانگی می توانند در برابر عرق کردن کمک کننده باشند. مصرف و استعمال سرکه سیب، آویشن و رزماری مواد مغذی ای هستند که گفته می شود برای جلوگیری از عرق کردن می توان از آن ها استفاده کرد.



هدی جاویدی

error: Content is protected !!