در روزهای کرونایی غذای سرد مصرف نکنید

در روزهای کرونایی غذای سرد مصرف نکنیدبرای پیشگیری از کرونا بهتر است از مواد غذایی گرم به جای غذاهای سرد استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف نکردن مواد غذا‌های سرد در روز‌های کرونایی مانند سالاد اولویه گفت: وقتی که ما غذای سرد مصرف می‌کنیم مانند نان، کیک، شیرینی که در بیرون از منزل پخته می‌شوند بهترین کار گرم کردن مجدد آنهاست.

او افزود: با توجه به ویروس کرونا اگر یک ماده غذایی در دمای ۱۰۰ درجه و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار بگیرد حتما آلودگی آن از بین خواهد رفت. همچنین هر چه دما پایین‌تر باشد مقدار زمان بیشتری نیاز است تا ویروس کرونا از بین رود.

جوزدانی تصریح کرد: وقتی ما هر غذایی را روی حرارت قرار می‌دهیم مانند نان یا هر غذایی دیگر باعث می‌شود تا آلودگی ویروسی کرونا را کمتر کنیم که ممکن است غذا از بیرون خریداری یا تهیه شده باشد؛ بنابراین این کار معمول‌ترین و بهترین روش جهت پاک کردن ماده غذایی از آلودگی است.

جوزدانی ادامه داد: بعضی از افراد می‌گویند ما سالاد اولویه را در داخل منزل تهیه می‌کنیم و چرا باید مجدد آنرا گرم کنیم؟ اما اگر یک درصد احتمال دهیم که ممکن است هوایی آلوده از طریق ذرات تنفسی مانند عطسه، سرفه و … به داخل خانه وارد شده باشد و در داخل غذا نفوذ کند دیگر قابل گرم کردن و مصرف نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان گفت: بهترین کار در ایام کرونایی این است که ما حتما از مواد غذایی استفاده کنیم که مجدد بتوان آنرا گرم کرد؛ چرا که این کار بهترین روش جهت مصرف مواد غذایی است.

در این روز‌های کرونایی سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند حتما در منزل بمانیم و به هیچ عنوان جز در موارد ضروری از خانه خارج نشویم؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا اگر به ویروس کرونا ناقل بودیم و خود خبر نداشتیم دیگران را هم آلوده کنیم و همچنین این کار بالعکس هم می‌تواند اتفاق افتد.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند تا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف سبزیجات تازه ۳ وعده و میوه جات تازه ۲ وعده در طول روز را جدی بگیرید. همچنین برای افزایش مقاومت بدن در مقابل آلودگی بهترین روش این است که به هیچ عنوان از خارج منزل غذا تهیه نکنید؛ چرا که هیچ کدام از ما نمی‌دانیم افرادی که به تهیه این غذا‌ها پرداخته اند تا چه میزان اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند و توصیه آخر این است که از غذا‌هایی تهیه کنید که بتوان آن‌ها را مجدد گرم کرد به علت اینکه ویروس کرونا در دمای بالا از بین خواهد رفت و در این شرایط ناگوار بهترین کار پرهیز از مصرف مواد غذایی است که نمی‌توان آن‌ها را قبل مصرف دوباره گرم کرد.

error: Content is protected !!