در مورد کاشت مو و کاشت ابرو چه می دانید؟

آیا تاکنون نام کاشت مو یا کاشت ابرو به گوشتان خورده است؟ افراد زیادی که با مشکل ریزش و کم پشتی مو و یا طاسی دست و پنجه نرم می کنند ممکن است بارها این اسم ها به گوششان خورده باشد. اما به واقع در مورد این روش ها چه می دانید؟

امروزه با توجه به معضلاتی که در زندگی همه افراد وجود دارد و همچنین تغییر عادات در بسیاری از موضوعات مانند تغذیه و افزایش میزان درگیری و استرس در زندگی فردی افراد ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند که در زندگی آن ها تاثیر نا مطلوبی می گذارد.یکی از مشکلاتی که دلایل مختلفی عامل به وجود آمدن آن می باشد کم پشتی و ریزش مو است که اگر به موقع به آن رسیدگی نشود فرد دچار طاسی شده و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

روش های گوناگونی جهت برطرف کردن این معضل با توجه به پیشرفت علوم پزشکی به وجود آمده است که می توان بهترین روش را کاشت مو نامید. پیش از آن که با این تکنیک بیشتر آشنا شوید شما را به علل ریزش مو آشنا خواهیم نمود.

دلایل ریزش و کم پشتی مو عبارتند از:

  • عدم تغذیه مناسب و یا رژیم های غذایی سخت
  • بیماری هایی همچون سرطان (شیمی درمانی ) ، بیماری آلوپسی ، بیماری تیروئید و…
  • عوامل ارثی مو
  • عدم مراقبت صحیح از مو
  • حوادثی مانند سوختگی ، تصادف و…
  • شوک های عصبی و یا استرس بیش از حد
  • بارداری زنان
  • و…

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روش درمانی بازگشت موهای از دست رفته و جلوگیری از ریزش مو می باشد که با استفاده از آن می توان موهای خود را به حال اول خود درآورد. این روش سالیان درازی است که مورد استفاده قرار می گیرد و طی گذشت زمان دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. امروزه متد های جدیدی جهت انجام این پیوند مو مورد استفاده قرار می گیرد که سبب حصول نتیجه ایده آل با کمترین عوارض می گردد.

 کاشت مو اولین بار در سال ۱۹۳۹ توسط انجمن پزشکی کشور ژاپن مطرح و در سال ۱۹۵۹ اولین عمل کاشت مو در کشور آلمان انجام گرفت.با توجه به مزایای بسیار زیاد و عوارض کمی که این عمل با خود به همراه دارد به عنوان یکی از پر طرفدارترین روش های زیبایی شناخته می شود.

به طور کلی کاشت مو طبیعی روشی است که به وسیله آن مو از ریشه با استفاده از روش های گوناگون برداشت و در محل های کم پشت سر کاشته می شود. برداشت مو عموما در تمامی روش های کاشت از پشت سر فرد می باشد. دلیل این امر جنس ایده آل موهای پشت سر و پشت گوش برای انجام پیوند مو است.

در گذشته تکنیک های کاشت مو به وسیله بیهوشی صورت می گرفت که با درد و خونریزی همراه بود. اما به لطف ابداع روش های جدید این کار امروزه بدون هیچ درد و خونریزی و عدم نیاز به بیهوشی صورت می گیرد. امروزه با استفاده از بی حسی موضعی براحتی می توان کاشت مو را انجام داد.

کاشت مو را در چه مناطقی از سر می توان انجام داد؟

چنانچه فرد از بانک موی مناسبی برخوردار باشد انجام این تکنیک در تمامی نقاط سر نیز میسر می باشد. بنابراین محدودیتی از نظر ناحیه کاشت وجود نخواهد داشت. علاوه بر این افرادی که دچار کم پشتی در دیگر قسمت های بدن خود هستند می توانند از این روش استفاده نمایند. کاشت ریش و سبیل ، کاشت ابرو ، مژه و… برخی از قسمت هایی است که می توان اقدام به پیوند مو نمود.

کاندیدای مناسب برای کاشت مو

افرادی که سن ۲۵ سال به بالا دارند و از ریزش و کم پشتی مو به دلایل مختلف رنج می برند می توانند از این روش بهره مند گردند. انجام کاشت مو برای همه ی افراد میسر است مگر اینکه دارای شرایطی همچون بیماری های دیابت یا عفونی ، مشکلات پوستی و در معدود افرادی که پوستی با ضخامت زیاد دارند باشند.

روش های کاشت مو

همانطور که گفته شد با پیشرفت علم روش های جدیدی جهت انجام کاشت مو ابداع گردید که این موضوع سبب بهبود این عمل با  کمترین مشکلات و بهترین نتایج شد. از جمله روش هایی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می توان به کاشت مو به روش SUT ، FIT و FUT ، FUE اشاره نمود. کاشت مو به روش BHT نیز در افرادی که بانک موی کمی در سر خود دارند نیز استفاده می شود.در این روش موی مورد نیاز جهت کاشت از بدن فرد برداشت می شود. اما افرادی که به دلایل مختلف امکان استفاده از روش های کاشت مو را ندارند ، می توانند از روش ترمیم مو HRT استفاده نمایند.

با توجه به این که امروزه روش SUT به عنوان یکی از جدید ترین و بهترین روش های کاشت مو شناخته می شود ، درباره این روش توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

پیش از آن که درباره روش SUT توضیح دهیم می بایست این نکته را بازگو نماییم که انجام کاشت مو فقط باید در کلینیک های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. چنانچه این کار توسط سایر افراد انجام شود مشکلات و صدمات جبران ناپذیری با خود به همراه خواهد داشت.

با توجه به تحقیقاتی که ما درباره کلینیک های معتبر در تهران انجام داده ایم ، یکی از بهترین مراکز جهت پیوند مو مرکز تخصصی رنسانس است. تمامی تجهیزات مورد استفاده در این مرکز جز بهترین و جدید ترین تجهیزات دنیا می باشد . پزشکان متخصص و نام آشنا در این مجموعه آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

کاشت مو به روش SUT

امروزه بر اساس تحقیقات صورت گرفته بهترین روش کاشت مو ، روش SUT می باشد. در این روش می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه درد ، خونریزی ، بیهوشی و یا به جا ماندی جای زخم اقدام به انجام عمل پیوند مو نمود. تمامی مراحل این روش با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می شود تا بدین منظور علاوه بر بالا رفتن سرعت ، کوچکترین مشکلی برای مو و کاشت آن به وجود نیاید.

با استفاده از کاشت مو SUT می توان در هر جلسه تا ۱۴۰۰۰ تار مو را در نواحی مختلف کاشت تا این روش به عنوان پر تراکم ترین روش پیوند نام بگیرد. گرافت مو توسط دستگاه از قسمت های پشت سر برداشت و سپس در همان لحظه در محل مورد نظر کاشته می شود. بدین ترتیب فولیکول مو سالم مانده و نیاز به نگهداری نخواهد داشت.

نکته ای که می بایست به آن دقت شود این است که هزینه کاشت مو در روش SUT به مراتب بالاتر از سایر روش ها می باشد که علت آن استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته و همچنین دقت بالای انجام کار در کنار دیگر مزایا همچون دوره نقاهت کوتاه و حصول نتیجه نهایی ایده آل می باشد.

در مورد کاشت مو و کاشت ابرو چه می دانید؟

ترمیم مو

افراد بسیار زیادی به دلایل مختلف نمی توانند از روش های پیوند مو استفاده نمایند. هزینه کاشت مو و یا عدم بانک موی مناسب جهت کاشت از دلایلی است که افراد به دنبال سایر روش ها می باشند. یکی از بهترین تکنیک ها جهت ترمیم مو ، HRT می باشد. در این تکنیک فرد می تواند با بانک مویی که کلینیک در اختیار دارد نوع ، جنس و رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب و بر اساس مقدار مورد نظر اقدام به ترمیم مو نماید.روند انجام این کار با استفاده از دستگاه های پیشرفته و آنالیز سر فرد انجام می شود.

کاشت ابرو چیست؟

روند انجام کاشت ابرو همانند پیوند مو می باشد. در این تکنیک از روش کاشت ابرو SUT می توان جهت کم پشتی ابروها استفاده نمود. تطابق پذیرترین نوع مو جهت کاشت طبیعی ابرو در پشت گوش می باشد. ابتدا محل مورد نیاز کاشت مشخص و سپس توسط دستگاه برداشت مو از این منطقه انجام و پس از آن در نواحی مورد نظر کاشته خواهد شد.

دلیل برتری کاشت ابرو با روش SUT در این است که موی ابرو جهت پیوند به دلیل جهت و زاویه دار بودن آن نسبت به سطح پوست و همچنین در معرض دید بودن ابرو نیاز به دقت بیشتری دارد. این دستگاه می تواند به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا طبیعی اقدام به پیوند مو نماید. انجام این تکنیک بدون هیچ گونه درد و خونریزی بوده و تنها در محل برداشت و کاشت پیش از شروع بی حسی موضعی تزریق می شود.

این روش تنها در یک جلسه قابل انجام بوده و دوره نقاهت پس از پیوند ابرو بسیار کوتاه می باشد.

با توجه به وجود کلینیک های مختلف کاشت مو در سطح تهران اقدام به بررسی معتبرترین این کلینیک ها نمودیم و بر اساس تحقیقات صورت گرفته می توان گفت یکی از بهترین کلینیک ها در این زمینه ، مرکز تخصصی رنسانس می باشد. چنانچه قصد انجام کاشت مو و یا مشاوره در سایر زمینه ها را داشته باشید می توانید با کارشناسان این کلینیک در ارتباط باشید.

تلفن تماس: ۰۲۱-۸۸۹۰۹۰۵۰ ، ۰۲۱-۸۸۹۴۳۶۵۳

آدرس وبسایت: www.suthair.com

error: Content is protected !!