دلاور مردان ارتش پیشگام خدمت به مردم

طی سال های اخیر هرگاه شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی های گسترده جنگلی و برف سنگین در کشورمان بوده ایم  دلاور مردان ارتش با شجاعت و از خود گذشتگی وارد عرصه شده و به یاری دیگر نیروهای امدادی شتافته اند.

نیمه های زمستان سال ۹۸ کرونا برای نخستین بار در کشورمان چهره بد منظر خود را نشان داد و هر روز جان بسیاری از مردمان کشورمان را می گرفت ؛ گیلان از نخستین استان های درگیر در شیوع کرونا بود اما عزم همگانی برای مهار این بیماری شکل گرفت و ارتشیان نیز بلافاصله در کنار مردم قرار گرفتند و خالصانه به مردم خدمت رسانی کردند.

در اختیار گذاشتن بیمارستان و تجهیزات آن به بیماران کرونایی ، کمک در اجرای محدودیت های ترددی و ضدعفونی مکان های عمومی شهر به شهر و روستا به روستا تنها گوشه ای از اقداماتی بود که آنها  این بار نه در مرزها بلکه در داخل کشور در  دفاع از مردمان شان به مقابله با دشمنی به نام کرونا در گیلان انجام دادند.

عزم همگانی و دست به دست دادن همه مردم، پزشکان و جانفشانی کادر درمان، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی بود که طی مدت زمان اندکی کرونا با وجود ناشناخته بودن  فروکش و عقب نشینی کرد اما این روزها سویه دلتای کرونا با قدرت سرایت بسیار بالاتر از نوع های قبلی در کشورمان شیوع یافته و دست کم در گیلان هنوز حدود  ۷۰ درصد مردم واکسن هم نزده اند .

هم اینک غیور مردان ارتش بار دیگر در گیلان  وارد عرصه عمل شده و در حال حماسه آفرینی و امداد رسانی برای کمک به مهار  ویروس کووید ۱۹ هستند .

نیروی دریایی ارتش مدتی قبل تنها بیمارستان خود در رشت به غیر از بخش اورژانسی اش را  به بیماران کرونایی اختصاص داد و روز گذشته نیز بیمارستان صحرایی را در بیمارستان رازی رشت راه اندازی کرد.

همچنین دلاور مردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  بیمارستان مجهز و پیشرفته تنفسی ” شهید سرلشگر سید موسی نامجوی  با ظرفیت بین ۶۰ تا یکصد تختخوابی  را در محوطه بیمارستان پور سینای رشت  فقط در عرض پنج روز  احدا ث کردند که این اقدام یکی از کارهای بی نظیر و بی سابقه در کارنامه آماده سازی بیمارستان طی این مدت محسوب می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: با درخواست استاندار و دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛  این بیمارستان با تلاش شبانه روزی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدت پنج روز ساخته شد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه همه امکانات مورد نیاز این بیمارستان از جمله تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی از سوی ارتش تامین شده است ، افزود: برای ساخت این بیمارستان ۶۴ تختخوابی ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: این سازه با ۶۰۰ مترمربع زیربنا، قابلیت پذیرش حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی را با تجهیزات کامل پزشکی و درمانی دارد که در حال حاضر  با ۶۴ تخت فعال شده است.

دلاور مردان ارتش پیشگام خدمت به مردم

راه اندازی ۷ بیمارستان پیش ساخته ارتش در کشور و اختصاص ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی به بیماران کرونایی

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از ساخت ۷ بیمارستان پیش ساخته در قالب طرح “سپهبدهای اخلاص” در کشور خبر داد و گفت:تجهیزات هر ۷ بیمارستان پیش ساخته را ارتش تامین کرد.

امیر سرتیپ حیدری افزود: از آغاز شیوع کرونا در ایران ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی با ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و ۶ گردان بهداری ارتش به عنوان ذخیره معین استان‌ها برای درمان بیماران کرونایی و قطع زنجیره شیوع این ویروس در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:  مدل بیمارستانی احداث شده توسط نیروی دریایی در رشت پیش از این در استان های سیستان و بلوچستان، ” زاهدان و خاش” ، اصفهان و تهران به بهره برداری رسیده و اکنون یک بیمارستان دیگر نیز در اصفهان دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این امکانات، راه اندازی نقاهتگاه‌ها هم برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

همچنین سرهنگ خلبان ولی رحمانی مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به روند ساخت و تجهیز بیمارستان صحرایی سپهبد شهید نامجوی در محوطه‌ی بیمارستان پورسینای رشت طی مدت پنج روز افزود: علاوه بر امکانات  بیمارستانی و برخورداری از دستگاههای پیشرفته همچون  اکسیژن ساز ، کپسول های اضطراری اکسیژن ، مانیتورینگ ، ونتیلاتور و اتاق سی پی آر به سامانه سرمایشی و گرمایشی مجهز شده و استاندارد های سازه ای در آن رعایت شده است.

فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری طرح های محرومیت زدایی نیروی محوری ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی نیروی زمینی ارتش آنچه را که وعده داده بود در کمترین زمان عملیاتی کرد.

اختصاص ۵۲ میلیارد تومان اعتبار ارتش برای تجهیز بیمارستان فومن

اقدامات ارزشمند ارتش و کمک برای افزودن تخت ها و تجهیزات بیمارستانی به گیلان همچنان استمرار دارد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیگر اقدامات  این نیرو در گیلان ؛  از اختصاص ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تجهیز بیمارستان امام حسن مجتبی فومن خبر داد و گفت: برای بازسازی و تجهیز بخش‌های مختلف از جمله “ام آر آی” و “آی سی یو” و تامین دو دستگاه دیالیز بیمارستان فومن ۵۲ میلیارد تومان اختصاص یافته که این طرح‌ها تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

 امیرسرتیپ کیومرث حیدری افزود: علاوه بر این ؛ ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای چندین  طرح محرومیت زدایی  آبرسانی، برق رسانی، ساخت مسکن محرومان، راه سازی و طرح‌های فرهنگی و ورزشی در شهرستان فومن از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است.

 خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار در مبارزه با کرونا توسط ارتش
استاندار گیلان نیز  با بیان اینکه غیور مردان ارتش نیز با ستاد استانی مدیریت کرونا، همراهی های شایسته ای داشتند، گفت: همت، غیرت و تلاش و عزم همگانی، روحیه برادری و مهربانی تمامی ارکان نظام از جمله نیروهای مسلح در کنار کادر درمان، موجب خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار در دوران مبارزه با کرونا شده است. 

ارسلان زارع با قدردانی از تلاش مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی کشور بویژه ارتشیان دلاور در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا افزود: بی شک نقش آفرینی نیروهای ارتشی در عرصه ارائه خدمات پیشگیرانه به مردم و کمک به کادر درمان استان در ۱۸ ماه گذشته شایسته‌ قدردانی ست.
وی تصریح کرد:  از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون ، نیروهای غیور ارتشی ده‌ها طرح در حوزه‌های بیمارستانی ، درمانی ، پزشکی ، آبرسانی ، ساخت مسکن محرومان در گیلان اجرا کرده اند که ارزش این طرح‌ها به بیش از یکهزار میلیارد ریال می‌رسد.

دلاور مردان ارتش پیشگام خدمت به مردم
احداث بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در بیمارستان رازی رشت

علاوه بر در اختیار گذاشتن بیمارستان تخصصی ولیعصر نیروی دریایی رشت، روز گذشته به همت بیمارستان ولی عصر (عج)مرکز آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) ، بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان رازی رشت نیز احداث شد.

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) رشت؛ با شیوع گسترده ویروس کرونا و پر شدن مراکز درمانی و در راستای مردمیاری بنا به دستور مقام معظم رهبری در بسیج امکانات ارتش جهت مقابله با بیماری منحوس کرونا به همت عوامل پشتیبانی و مهندسی، پزشکی بیمارستان ولیعصر (عج) ، تجهیزات و بیمارستان صحرایی ارسالی از اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش در مرکز درمانی رازی رشت مستقر شد. 

 این بیمارستان سیار با ظرفیت ۴۵ تخت، مجهز به امکانات درمانی است که در روزهای آتی آماده پذیرش و خدمات رسانی به بیماران می شود.

 بر اساس آخرین آماری که دکتر محرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه داده حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که طی ۲۴ ساعت ، ۳۰۰ نفر جدید به این بیماران افزوده شده اند .

به گفته وی، تعداد بیماران بستری بخش های مراقبت های ویژه ۱۹۸ نفر است که ۲۷ نفر جدیدبه این بخش ها  اضافه شده و تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان ۲۸۲ نفر است .

وی از  شهروندان  خواست تا بیش از پیش پروتکل ها را رعایت و از دورهمی های خانوادگی و عادی انگاری بیماری خودداری کنند؛ ضمن اینکه واکسینه شده ها نیز به طور دقیق موازین بهداشتی را رعایت کنند.

تلاش های گسترده ای از سوی مدیریت استان برای فراهم کردن امکانات لازم جهت مداوای بیماران کرونایی انجام شده و می شود و بخش های مختلف بویژه کادر درمان اهتمام بسیاری برای بهبود آنان انجام می دهند، واکسیناسیون شتاب بیشتری گرفته و بیش از ۷۲۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق شده است ؛ و با اینحال مردم برای حفظ سلامتی خود و  عزیزان شان همچنان توصیه ها را جدی بگیرند تا از ابتلای آنها پیشگیری شود .

این همراهی و همدلی نیروهای مسلح در صحنه های مختلف نه تنها موجب رفع یا کاهش بسیاری از مشکلات در هنگامه بحران هاست بلکه موجب آرامش خاطر و خشنودی مردم است.

error: Content is protected !!