دومین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آئین افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه‌های سنی تزریق واکسن در کشور پایین آمده است و باید جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم، نیاز است که مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا را نیز بالا ببریم.

شکرالله سلمان‌زاده در همین راستا گفت: شرایط آب و هوایی منطقه ما خاص است و بسیاری از مردم تمایل دارند که در ساعات شب از منزل خارج شوند و به همین خاطر مراکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا را راه‌اندازی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در روزهای آینده مراکز شبانه‌روزی تزریق بیشتری در جنوب غرب خوزستان راه‌اندازی می‌شود، افزود: یک مرکز تجمیعی واکسن در روزهای گذشته در مصلای نماز جمعه آبادان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را آغاز کرد؛ همچنین یک مرکز نیز امروز در خرمشهر افتتاح می‌شود و به دنبال آن هستم که در روزهای آینده نیز دو مرکز شبانه‌روزی دیگر را در آبادان و خرمشهر دایر کنیم.

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر در جنوب غرب خوزستان افراد بالای ۳۰ سال امکان تزریق واکسن کرونا را دارند و به دنبال آن هستیم که هیچ‌کس بدون تزریق واکسن از مراکز خارج نشود.

وی بیان کرد: واکسن کرونا در جنوب غرب خوزستان به مقدار کافی وجود دارد و با توجه به محموله‌هایی که اخیراً وارد شده و در روزهای آینده نیز وارد کشور می‌شوند، امیدوار هستیم که مشکل کمبود واکسن کرونا پیدا نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین آخرین وضعیت شرایط کرونا را در محدوده فعالیت این دانشگاه تشریح کرد و افزود: موارد سرپایی و بستری ما روند کاهشی پیدا کرده است و در شرایط نزولی پیک سهمگین در منطقه هستیم هر چند این شرایط به‌شدت شکننده است و خیلی از افراد جامعه هنوز ایمنی پیدا نکرده‌اند.

وی همچنین از آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی خبر داد و عنوان کرد: به‌احتمال در روزهای آینده واکسن مخصوص افراد ۱۲ – ۱۸ ساله نیز وارد منطقه می‌شود.

عبور از پیک پنجم کرونا

«حسین عرفانی» معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: بحث اپیدمی کرونا بیش از یک سال و نیم است که همه را درگیر کرده و با همه تلخی‌ها، تلاش‌ها و تبعات از قله پیک پنجم آن عبور کردیم.

وی اضافه کرد: قطعاً برای کنترل همه‌گیری به یک سطح منطقی و قابل قبولی از پوشش ایمنی و مقاومت در برابر بیماری نیاز داریم که این میزان منطقی عمدتاً از طریق واکسیناسیون به دست خواهد آمد.

عرفانی ادامه داد: جزو کشورهای معدودی هستیم که به فناوری تولید واکسن در دنیا دست یافته‌ایم که امید است این توانایی در تولید بتواند در بُعد تولید انبوه و چرخه آن نیز با توفیقات بزرگ‌تری مواجه شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و با وجود بی‌مهری‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت قدم‌های مثبتی را برداشت و مردم فهیم، با فرهنگ اسلامی، ایرانی خود در این فضا همکاری بی‌نظیری داشتند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: امروز نیز شاهد افتتاح یک مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در آبادان بودیم که این مرکز با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه آبادان و جمعیت هلال احمر این شهرستان شروع به خدمات‌رسانی کرد که امیدوارم فعالیت آن منشأ خیر و سلامت باشد.

error: Content is protected !!