دیابت سالانه جان ۴۷ هزار ایرانی را می گیرد

شیوع بیماری دیابت در ایران رو به افزایش است و بررسی ها نشان می دهد هر سال ۴۷ هزار نفر در کشور به علت گرفتار شدن به این بیماری، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش مهر، حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل شرکت دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در برنامه بازدید از احداث خط تولید داروهای مدرن دیابت در ایران، گفت: پروژه‌ای که امروز در زمینه تولید داروهای مدرن دیابت شاهد آن هستیم بسیار با ارزش است، چرا که در کشور ما ۱۱.۳ درصد افراد بالای ۲۵ سال دیابت دارند.

وی افزود: سالانه ۷ هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به دیابت فوت می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری های ناشی از دیابت، جان خود را از دست می دهند.

جمشیدی گفت: به عبارتی سالانه ۴۷ هزار نفر در کشور به دلیل بیماری دیابت فوت می‌کنند.

وی افزود: در منطقه «امرو» یک جمعیت ۴۰۰ میلیونی وجود دارد که ایران در این منطقه از لحاظ شیوع دیابت در حد میانگین قرار دارد.

جمشیدی در ادامه به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۰ بیمارستان برای وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد و بزودی آنها را هدیه می‌دهیم. همچنین ۸۰ کلینیک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت بوده و احداث ۳ مرکز جامع سرطان نیز برنامه‌ریزی شده است و به طورکلی موفق شده‌ایم ده‌ها هزار شغل به ویژه در مناطق محروم ایجاد کنیم.

error: Content is protected !!