رئیس جمهور چین و صدر اعظم آلمان رایزنی کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، ضمن اشاره به چالش‌های متعدد موجود میان پکن و اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که بروکسل بتواند به صورت مستقل به قضاوت شرایط و چالش‌های موجود بپردازد.

بر اساس این گزارش، «شی جین پینگ» همچنین ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های دو طرف بر سر مسائل مختلف خواستار پایان دخالت غرب در امور داخلی کشورش شده و اضافه کرد که چین خواستار همکاری با جامعه جهانی بر سر ارتقا شرایط توزیع عادلانه و منطقی واکسن کووید ۱۹ و رفع انحصار از تملک آن در جهان است.

صدر اعظم آلمان نیز در این گفتگوی تلفنی، بر اهمیت گفتگو در خصوص گستره وسیعی از مسائل مربوط به همکاری‌های مشترک از جمله مسائل مورد اختلاف میان دو طرف تاکید کرد.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا اخیراً در اقدامی نامتعارف اقدام به وضع تحریم‌هایی علیه چند مقام و نهاد دولتی در چین کرده که به ادعای بروکسل، در نقض گسترده حقوق بشر در این کشور نقش داشته‌اند.

این تحریم‌ها، نخستین تحریم‌های وضع شده اتحادیه اروپا علیه پکن از سال ۱۹۸۹ به این سو بوده که منجر به ایجاد تنشی بی سابقه میان دو طرف شده است.

error: Content is protected !!