راهنمای خرید شامپوی ضد ریزش موی مؤثر

مو دومین عامل در زیبایی صورت است، پس عجیب نیست که از قدیم همه دوست داشتند موهای سالم، بلند و پرپشت داشته باشند. شاید در این زمانه کارمان برای داشتن موهای سالم راحت‌تر باشد، چون آنقدر تنوع شامپوها و محصولات مراقبت از مو زیاد است که تقریبا دیگر هیچ مشکلی برای موها وجود ندارد که با شامپوها درمان نشود.

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات در سراسر دنیا است و بیش از یک سوم جمعیت کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است. یک فرد نرمال به صور متوسط در هر روز ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهد. این پدیده طبیعی است و نیاز به نگرانی ندارد. همینطور عوامل مختلفی مثل رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، مصرف برخی داروها، استرس و آلودگی‌های محیطی و ژنتیک باعث ریزش مو می‌شوند. پوشیدن طولانی مدت کلاه ایمنی هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل رایج برای ریزش مو به ویژه در مردان باشد.

استفاده از شامپوی ضد ریزش مو یکی از راهکارهای موجود برای خاتمه دادن به این مشکل است. در ادامه با استفاده از مقاله «راهنمای خرید شامپوی ضد ریزش مو» در مورد نکات مهم شستشوی مو و ویژگی‌های یک شامپوی ضد ریزش موی باکیفیت صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شامپو چه تاثیری روی ریزش مو دارد؟

مهم‌ترین نکته برای درمان ریزش مو، پیدا کردن علت آن است. همانطور که گفتیم عوامل گوناگونی می‌توانند باعث ایجاد ریزش مو شوند. اما اگر دلیل ریزش موی شما آسیب پوست سر یا مشکلات فولیکول مو باشد؛ با استفاده از شامپوی ضد ریزش مو می‌توانید سلامت و شادابی موهایتان را دوباره بدست بیاورید.

راهنمای خرید شامپوی ضد ریزش موی مؤثر

شامپوی ضد ریزش مو حاوی فرمولاسیون مناسب برای رفع مشکلات مربوط به پوست و مو است. زمانی که پوست سر و موهایتان سالم باشند، ریزش موی سرتان هم متوقف می‌شود.

همینطور در دوره درمانی خود بهتر است علاوه بر شستشوی موهای با شامپوی ضد ریزش مو، به نکات زیر توجه کنید:

  • محصولات مراقبتی موی خود را تغییر دهید

روش محافظت و نگهداری از موها به جنس و نوع موی شما وابسته است. اگر مدتی است که دچار ریزش مو شده‌اید، خوب است که نگاهی به محصولات مراقبتی و بهداشتی موی خود داشته باشید. ممکن است که این محصولات با جنس موی شما سازگار نباشند. بنابراین به سادگی و تنها با کنار گذاشتن آن‌ها یا استفاده از محصولات مراقبتی جدید می‌توانید ریزش موهای خود را متوقف کنید.

  • با آب گرم دوش نگیرید

آب داغ با از بین بردن چربی طبیعی پوست سر موجب بروز خشکی و التهاب می‌شود. یک پوست بیمار احتمال ریزش موهایتان را افزایش می‌دهد. بنابراین از شستن موها با آب خیلی گرم اجتناب کنید.

  • ماساژ پوست سر را امتحان کنید

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ماساژ پوست سر با افزایش گردش خون به پوست و فولیکول‌های مو کمک کرده و باعث تقویت رشد مو می‌شوند. یک مزیت دیگر ماساژ پوست سر کاهش سطح استرس است. همانطور که می‌دانید استرس از دلایل شایع ریزش مو به شمار می‌رود. برای ماساژ پوست سر می‌توانید از روغن‌های مخصوص حاوی عصاره‌ گیاهان طبیعی استفاده کنید.

  • از محصولات مراقبتی شیمیایی استفاده نکنید

مواد شیمیایی زیادی در برخی از محصولات مراقبتی مو مانند، رنگ موها وجود دارند. این مواد برای سلامتی موهایتان مضر است. هنگامی که دچار ریزش مو هستید بهتر است برای مدتی موهای خود را رنگ نکنید.

  • موهایتان را مرتب بشویید

شستشوی مرتب موها بخشی از روند جلوگیری از ریزش مو و سالم نگهداشتن پوست سر است. همچنین با این کار احتمال بروز عفونت‌های پوستی و شوره سر را کاهش می‌دهید. البته به خاطر داشته باشید که برای شستشوی مرتب سر نباید از شامپوهای قوی استفاده کنید. یک فرمولاسیون ملایم علاوه بر تمیز کردن موها، جلوه و زیبایی بیشتری به آن‌ها می‌بخشد. تعداد دفعات شستشوی مو در طول هفته بسته به نوع و نیاز موهای هر فرد متفاوت است؛ اما توصیه کلی این است که یک روز درمیان موها شسته شوند. برای شستشو و تاثیر بهتر، شامپو باید حداقل دو دقیقه روی سر بماند.

یک شامپوی ضد ریزش مو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای انتخاب شامپوی مناسب شناخت نوع مو مهم است. باتوجه به انواع موها، شامپوهای مناسب موهای نرمال، چرب، خشک و شکننده و رنگ‌شده و غیره انتخاب می‌شود.

برای خرید شامپوی ضد ریزش موی باکیفیت به فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. به عنوان مثال شامپوهای ضد ریزش مو مرغوب اغلب حاوی بیوتن و ویتامین E (به ترمیم و بازسازی موهایتان کمک می‌کند) هستند. بیوتن که به عنوان ویتامین H شناخته می‌شود به بدن ما کمک می‌کند تا مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند. مطالعات حاکی از این است که بیوتن نقش مهمی برای کند کردن روند ریزش موی سر دارد.

 همچنین اگر علت ریزش موی شما به خاطر رژیم غذایی است می‌توانید در کنار استفاده از شامپوی ضد ریزش مو، مواد غذایی حاوی بیوتن مانند آجیل‌ها، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، پیاز و جو را در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

برخی از عصاره‌های گیاهی موجود در شامپوی ضد ریزش مو مانند؛ جنسینگ، رزماری، آلوئه‌ورا و چای سبز به درمان ریزش مو کمک می‌کنند.

  • جنسینگ: باعث افزایش روند رشد موها می‌شود. همچنین با تأمین مواد مغذی پوست سر و افزایش جریان خون مانع از ریزش فولیکول‌های مو می‌شود.
  • آلوئه‌ورا: به آبرسانی پوست و موها کمک می‌کند و راهکار گیاهی مناسبی برای رفع شوره سر است.
  • چای سبز: خواص آنتی اکسیدانی بالای چای سبز ، رشد فولیکول‌های مو را تسریع می‌کند.

همینطور مطمئن شوید که در شامپوی ضد ریزش مو، مواد شیمیایی مضر مانند سولفات‌ها وجود ندارند. در عوض، یک شامپوی مناسب برای ریزش مو باید حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و عصاره‌های روغنی باشد.

اگر به ماده خاصی حساسیت دارید آن را در لیست ترکیبات شامپوی ضد ریزش مو بررسی کنید یا شامپوی ضد ریزش مو با خاصیت ضد آلرژی خریداری کنید.

با ورود به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به آدرس https://www.khanoumi.com/ می‌توانید با نحوه استفاده از انواع شامپو آشنا شوید.

error: Content is protected !!