راهکاری در کاهش آلودگی هوا

در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها در تلاش برای کاهش آلودگی هوا هستند و روش‌های ابتکاری جدیدی برای دستیابی به این هدف ارائه می‌دهند.

برنامه جدید کاهش آلودگی هوا در بخشی از سان برناردینو، کالیفرنیا نیز یکی از این روش‌های ابتکاری و کاربردی است که فراتر از فعالیت سازمان نظارتی ایالتی این منطقه در بهبود کیفیت هوا اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی فکت، برنامه کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای، در این منطقه از طریق نظارت بیشتر بر کامیون‌های سنگین، کارخانه‌های بتن و آسفالت، بخش ریلی، بخش اتوبوسرانی و گمرک است و هدف از آن کاهش میزان اکسید‌های نیتروژن و ذرات آلاینده هواست.

این منابع آلودگی هوا در نزدیکی خانه‌ها، مدارس و دیگر اماکن عمومی در شهر سن برناردینو و مناطق اطراف آن واقع شده است.

میگوئل ریورا، مدیر این طرح اظهار کرد: هدف این طرح از بین بردن اکسید‌های نیتروژن و ذرات آلاینده به میزان ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۴ و به میزان ۲۱ و ۱۵ درصد تا سال ۲۰۲۹ است.

جو کی قوش، مدیر برنامه‌های هوایی این طرح گفت: جامعه نیز می‌تواند در کنار دولت بیش از ۵۰ درصد از اکسید‌های نیتروژن و ۷۰ درصد ذرات آلاینده موتور‌های دیزل را طی چند سال آینده کاهش دهد.

وی گفت: این طرح شامل نظارت بر خالی کردن بار از کامیون، بازرسی از کارخانه‌های بتن و آسفالت، نصب سیستم‌های تصفیه هوا در مدارس، جایگزینی تجهیزات سوخت دیزل با فناوری‌های تمیز کننده و نظارت بر هوا در محوطه اتوبوس‌هاست.

وندی ویلیامز، سخنگوی شرکت حمل و نقل Omnitrans اظهار کرد: در دو دهه گذشته از فناوری‌های سوخت پاک برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای استفاده کردیم و در حال آماده سازی اتوبوس‌های ترانزیت با انتشار آلایندگی صفر و زیرساخت‌های الکتریکی مرتبط با نیاز‌های دولت تا سال ۲۰۴۰ هستیم.

این طرح همچنین خواستار همکاری با شرکت‌های دیگر برای دستیابی به هدف کاهش آلاینده‌ها و همچنین ایجاد انگیزه در صاحبان کامیون برای استفاده از تجهیزات جدیدتر و پاک‌تر است.

وی در ادامه گفت: آژانس‌های ایالتی و فدرال از قبل مقررات بسیاری برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در سراسر کشور ارائه دادند، اما برنامه مبتنی بر منابع محلی در کاهش آلودگی مؤثرتر خواهد بود، چون مهم‌ترین مسئله نگران کننده در این منطقه انتشار آلودگی ناشی از کامیون‌هاست.

این گروه با مقامات شهری و شهرستان‌ها برای طراحی مجدد مسیر کامیون‌ها و ارائه انگیزه برای جایگزینی کامیون‌های قدیمی با فناوری‌های بدون انتشار آلاینده‌ها همکاری می‌کند.

هدف آنان ارائه امکاناتی برای کامیون‌های دیزلی در دسترسی به وسایل نقلیه با انتشار صفر با فرصت‌های تامین اعتبار است.

ریورا گفت: گمرک و افزایش کامیون‌های پارک شده بدون استفاده باعث آلودگی هوا شده است. البته برخی از آن‌ها دارای برچسب پاک هستند، اما بسیاری از آن‌ها چنین برچسبی ندارند و باعث انتشار دود فراوان می‌شوند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم این طرح در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

error: Content is protected !!