راه آهن «حق دسترسی به ریل» شرکت های ریلی را ۳۰ درصد افزایش داد

به گزارش خبرنگار مهر، یک شرکت حمل و نقل ریلی بورسی در سامانه کدال (سامانه شفاف سازی شرکت‌های بورسی) از افزایش ۳۰ درصدی حق دسترسی به ریل و همچنین افزایش اجاره لوکوموتیو (تأمین نیروی کشش) خبر داده است.

بر اساس اعلام کدال، این افزایش هزینه‌های خدمات شرکت راه آهن به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از دیروز اول تیر ماه ۱۴۰۰ اعمال شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی: کار راه آهن بر خلاف دستورات دولت بود

فرهنگ طلوعی عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره این اتفاق اظهار کرد: بر خلاف مصوبات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم حمایت نهادهای دولتی از بخش خصوصی، شرکت راه آهن به دلیل نبود مدیریت صحیح، ۳۰ درصد هزینه‌هایی که دریافت می‌کند را افزایش داده است و خدمات ریلی را گران کرده است.

وی افزود: در حالی که دولت به راه آهن اعلام کرده نباید چنین کاری کند و می‌بایست از بخش خصوصی حمایت می‌کرد، اما آنها چون نمی‌توانند بهره وری خود را به نرخ سال ۹۸ نگه دارند، نرخ خدمات را ۳۰ درصد افزایش داده اند.

طلوعی گفت: ما به این موضوع اعتراض کرده ایم ولی فعلاً نتیجه‌ای حاصل نشده است

راه آهن حق دسترسی به ریل شرکت های ریلی را ۳۰ درصد افزایش داد

خاطرنشان می‌شود طبق قانون حق دسترسی آزاد به ریل، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (دستگاه سیاست گذار بخش ریلی)  متولی تعیین نرخ حق دسترسی به ریل از سوی شرکت‌های بهره بردار (شرکت‌های حمل و نقل ریلی) است.

error: Content is protected !!