رنگ‌های سرطان زا در لبو فروشی‌های خیابانی

عزیزی گفت: فروش چغندر در محیط باز، غیر بهداشتی است زیرا قرار گرفتن این ماده مفید در معرض آلودگی هوا و یا رنگ‌های غیر بهداشتی ایجاد بیماری می‌کند.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: چغندر یک گیاه رنگی و بسیار مفید برای بدن است که بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف آن را به خصوص در فصل زمستان توصیه می‌کنند.

وی بیان کرد: چغندر حاوی مقدار زیادی فیبر است که به خاطر رنگدانه‌های آن برای تقویت سیستم گوارشی انسان سودمند است و این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های مقوی و ضد سرطان است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه ممکن است چغندرهایی که در محیط باز و غیر صنعتی عرضه می‌شوند از نظر بهداشتی دچار مشکلاتی باشند، افزود: فروش این گیاه با خاصیت در محیط باز، غیر بهداشتی است زیرا علاوه بر امکان آلوده بودن ظروف مصرفی، آلودگی هوا و یا گرد و غبار معلق در سطح شهر بر روی چغندرها می‌نشیند و همین مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود.

عزیزی عنوان کرد: رنگ مورد استفاده در چغندر که به وسیله افراد دوره‌گرد در سطح شهر عرضه می‌شوند ممکن است استانداردهای بهداشتی لازم را نداشته باشد زیرا این افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از هر رنگ موجود در بازار برای خوش رنگ شدن این ماده مفید استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: چغندر از بیماری‌های مختلفی مانند چربی خون، سرطان پیشگیری می‌کند و اگر موارد بهداشتی در تهیه آن رعایت شود به یک ماده غذایی مفید برای بدن تبدیل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

error: Content is protected !!