روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ تست کرونایی در فرودگاه اهواز انجام می‌شود

فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد استانی کرونا ادارات غیرضروری با ۱۰ درصد نیرو و سایر کارکنان هم دورکاری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سایر ادارات نهایتاً تا یک‌سوم نیروها باید مشغول به کار باشند، افزود: ساعت کاری از هشت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص روند شیوع کرونا گفت: از نیمه اسفندماه سال ۹۹ شاهد کاهش آمار بودیم ولی با فرارسیدن ایام نوروز و شلوغی بازارها، افزایش تردد و دور همی‌های خانوادگی دوباره روند ابتلاء به کرونا در استان ملایم و در حال افزایش است.

ابول نژادیان عنوان کرد: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه یک هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی تست‌های فرودگاهی و پایانه‌های مسافربری سعی شد که بیماران کرونا مثبت شناسایی و از مسافرت آنها جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در همین راستا روزانه به صورت میانگین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تست در فرودگاه انجام می‌شود و از این میان حدود ۳۰ تا ۴۰ تست مثبت روزانه گزارش و از پرواز آنها جلوگیری شد.

ابول نژادیان یادآور شد: در ترمینال‌های مسافربری اهواز نیز روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست انجام و از خروج مسافران تست مثبت جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط شکننده و بسیار خطرناک کرونا در خوزستان مردم در ایام نوروز باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی‌تر لحاظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: دیدوبازدیدها باعث فوران بیشتر کرونا در استان می‌شود و خسارت بسیار زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

ابول نژادیان تأکید کرد: مردم باید سفرهای نوروزی را کنسل و ایام سیزده بدر را در منزل بمانند و از برگزاری دورهمی و مهمانی خودداری کنند.

وی خواستار شد: مردم باید همکاری لازم را با کادر درمان داشته باشند تا مدافعان سلامت بتوانند این پیک کرونای انگلیسی را نیز مهار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز و ۶ شهر نارنجی در سطح استان خوزستان داریم.

error: Content is protected !!