روزه‌داران نوشابه و نوشیدنی سرد ننوشند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران، روزه‌داران باید از مصرف نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های سرد خودداری کنند.

یحیی صالح طبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، از قرار گرفتن بی‌مورد در معرض آفتاب که می‌تواند باعث تعریق و کاهش آب بدن شود خودداری کنید.

وی افزود: وعده سحری خود را حذف نکنید چراکه حذف وعده سحری می‌تواند منجر به افت قند خون در فرد شود.

صالح طبری تصریح کرد: در هنگام افطار از مصرف بی‌رویه شیرینی جات و سایر مواد غذایی پرهیز شود که موجب ایجاد تغییرات ناگهانی افزایش و کاهش قندخون می‌شود. افرادی که به هر دلیلی طبق دستور پزشک دارو مصرف می‌کنند و قصد روزه گرفتن دارند حتما با پزشک خود مشورت کنند.

این مسئول، یادآور شد: از مصرف نمک به همراه غذا، در افطار و سحر خودداری شود که موجب افزایش اسمولالیته خون و در نتیجه تشنگی در طول روز می‌شود.

وی ضمن توصیه به مصرف سبزیجات و میوه‌ها، افزود: در هنگام افطار، روزه را با خوراکی‌های گرمی همچون کشمش، خرما و دمنوش‌های گیاهی متناسب با مزاج افراد افطار کنید.

صالح طبری، تصریح کرد: فاصله افطار تا سحر مایعات کافی بنوشید و همچنین آشامیدن میزان زیاد آب در هنگام افطار، نفخ معده، کبد چرب و سوء هاضمه را به دنبال خواهد داشت بنابراین مایعات باید به تدریج مصرف شوند.

وی با بیان اینکه روزه‌داران باید از انجام فعالیت‌های غیر ضروری در طول روز خودداری کنند، تاکید کرد: روزه‌داران باید از مصرف نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های سرد خودداری کنند.

error: Content is protected !!