روش های از بین بردن سریع جای جوش

روش های از بین بردن سریع جای جوش

جوش ها می توانند درمان شوند اما از بین بردن سریع جای جوش که باقی می ماند دشوار است جوش های هورمونی و آکنه می توانند لکه هایی بر روی صورت شما ایجاد کنند زمانی که که باکتری ها در منافذ پوست نفوذ می کنند, عفونت خود را به صورت جوش نشان می دهد درمان های خانگی بهترین روش برای کاهش و از بین بردن سریع جای جوش صورت می باشد البته شما می توانید از کرم های روشن کننده پوست برای پاک کردن لکه های تیره آکنه نیز استفاده کنید در ادامه بیشتر بخوانید

روش های طبیعی برای از بین بردن سریع جای جوش


۱- استفاده از آب لیمو


برای از بین بردن سریع جای جوش از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو به عنوان یک لایه بردار قوی شناخته شده است که شامل آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یک ترکیب رایج در کرم های روشن کننده می باشد. همچنین پوست را جوانسازی می کند. روش استفاده:


آب لیمو را در یک کاسه فشار دهید تا آب آن گرفته شود. اگر پوستتان حساس است آن را با کمی آب مخلوط کنید. با استفاده از پنبه، آب لیموی تازه را بر روی جای جوش های خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید.


برای از بین بردن سریع جای جوش یک روز در میان از این روش استفاده کنید. پس از شست و شو صورت خود را با یک مرطوب کننده ملایم مرطوب کنید. آب لیمو جای جوش ها را کمرنگ می کند اما واقعا می تواند باعث خشکی پوست شود.


۲- استفاده از جوش شیرین


جوش شیرین خواص لایه برداری دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان یک درمان برای از بین بردن سریع جای جوش استفاده کرد. روش استفاده:


جوش شیرین را در کاسه ریخته و به آن آب اضافه کنید تا به شکل خمیر در آید. در این صورت شما یک سدیم بی کربنات خمیری شکل تهیه کرده اید. خمیر را بر روی جای جوش های خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید.


جوش شیرین باعث می شود که صورتتان شفاف شود و برق بزند. شما همچنین می توانید از آب گل رز (گلاب) بجای آب استفاده کنید. که در اینصورت برای جوانسازی و شفافیت پوست موثر است. با استفاده ی منظم می توانید جای جوش های خود را در عرض چند روز تا ۱ هفته از بین ببرید.


۳- عسل درمانی


عسل یک درمان خوب برای آکنه و جوش های قرمز و ملایم است. چرا که خواص ضد باکتری دارد و درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات پوستی است. شما همچنین می توانید از عسل طبیعی و اصل برای روشن کردن پوست خود و از بین بردن جای جوش های صورت استفاده کنید. روش استفاده:


عسل طبیعی را به طور مستقیم بر روی لکه های جوش خود قرار دهید.اجازه دهید شب بر روی صورت یا دست هایتان باقی بماند. صبح صورتتان را با آب شست و شو دهید. هر روز این دستورالعمل را تکرار کنید تا جای جوش های شما به صورت سریع و دائمی از بین برود.


۴- استفاده از سیب زمینی


آب سیب زمینی یکی از بهترین درمان های خانگی برای لکه های تیره و جای جوش است. روش استفاده:


یک سیب زمینی تازه را به صورت ورقه های نازک ببرید. آنها را مستقیما بر روی جای جوش خود قرار دهید. چند دقیقه اجازه دهید که بر روی پوستتان باقی بماند .صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.


شما همچنین می توانید از سیب زمینی به صورت ترکیبی، با ساختن ماسک سیب زمینی و عسل استفاده کنید. جای جوش شما ظرف چند هفته از بین می رود. همچنین:


از سیب زمینی می توانید برای رفع حلقه های تیره دور چشم نیز استفاده کنید.


۵- استفاده از خیار


آب خیار یک درمان مورد علاقه در بسیاری از فرهنگ ها برای پوست است. خیار غنی از ویتامین آ و پتاسیم است. بسیاری از مردم خیار را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار می دهند تا از زخم های آکنه و انواع دیگر لکه های صورت خلاص شوند. روش استفاده:


خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید شب باقی بماند. صبح صورت خود را با آب گرم شست و شو دهید. هر چند که یک شبه از شر جای جوش های خود خلاص نمی شوید، اما پوستتان تمیز و با طراوت می شود. شما باید روزانه از این روش استفاده کنید تا جای جوش هایتان کمتر شود.


۶- استفاده از آلوورا


آلوورا حاوی آنزیم ها، مواد مغذی و پلی ساکارید ها می باشد و به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری مفید است. به محض اینکه جوشی بر روی پوست شما شکل می گیرد، می توانید از آلوورا برای کاهش و از بین بردن جای آن استفاده کنید.


روش استفاده:


برگ آلوورای آبداری را انتخاب کنید و فشار دهید تا ژل آن از برگ خارج شود. با استفاده از نوک انگشتان خود جای جوش خود را با آن به آرامی ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید. همچنین اگر شما دارای لکه های سن و لکه های ناشی از گزش حشرات باشید نیز می توانید از ماسک آلوورا برای بهبود پوست خود استفاده کنید.


۷- استفاده از ماسک زردچوبه


زرد چوبه برای از بین بردن سریع جای جوش و لکه های آفتاب بسیار موثر است. روش استفاده:


پودر زرد چوبه، شیر و آب لیمو را مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل باشد. آن را بر روی ناحیه ی جای جوش قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. از این درمان می توانید روزانه استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن زیتون و زرد چوبه نیز به جای ترکیب فوق برای از بین بردن سریع جای جوش صورت خود استفاده کنید.

error: Content is protected !!