روش های پیدا کردن همسر مناسب در مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج به شما روش های پیدا کردن همسر مناسب را آموزش می دهد و در مسیر رسیدن به این هدف شما را یاری می کند.

در صورتی که در یک لحظه مناسب تصمیم بگیرید که برای یک رابطه آمادگی دارید و همسر شما همراه با یک پیتزا و دی وی دی و یک خنده مناسب و با یک ظاهر کاملا حیرت آوری در جلوی درب باشید، آیا این حالت فوق العاده نخواهد بود؟

متاسفانه تحقیقات محدودی در زمینه پیدا کردن همسر مناسب صورت گرفته است که شامل پرسیدن برخی سوالات نکته دار از خودتان و آماده شدن برای منتظر یک فرد مناسب بودن می باشد.

روش های پیدا کردن همسر مناسب در مشاوره قبل از ازدواج

این مقاله در شرایط زیر می تواند مفید باشد:

  • احساس می کنید که آمادگی مناسب را برای یک رابطه داشته باشید
  • شما در گذشته با افرادی رابطه داشته اید که برای شما مناسب نبوده اند
  • شما مطلع نمی باشید که چه نوع از افراد برای شما مناسب می باشند
  • شما نمی دانید که به چه نحوی یک شخص مناسب و خاص را پیدا کنید.

به دنبال چه چیزی هستید؟

در صورتی که می خواهید با یک فرد دیگری ارتباط برقرار کنید، تصمیم گیری در مورد آن به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

 در صورتی که شما یک شخصی را زیر نظر قرار داده باشید، یا از قبل یک فرد خاصی را در ذهن خودتان داشته باشید، صریح بودن در مورد خواسته های خودتان یک ایده مناسبی می باشد.

 این فرآیند شامل شناخت جنبه هایی از رابطه می باشد که برای شما اهمیت دارد و همچنین ویژگی های شخصیتی را شامل می شود که شما در خودتان و سایر افراد نسبت به آن اهمیت قائل هستید.

تهیه لیست ای از ویژگی های شخصی کسی که برای ازدواج می خواهد

یک لیست از ویژگی هایی که در یک شخص یا رابطه می خواهید را تهیه کنید و در زیر مواردی که نمی خواهید در مورد آن توافق کنید، یک خط بکشید.

سعی کنید که در لیست تهیه شده مواردی غیر از موارد ظاهری هم وجود داشته باشد؛ موارد ظاهری شامل مواردی از قبیل “موی بلند”، “یک خنده جذاب” یا “چشم های آبی” می باشد. این موارد می توانند شما را از موارد مهم، همانند سازگار بودن شما با هم، گمراه کنند.

 البته جذابیت فیزیکی هم اهمیت زیادی دارد، ولی پیدا شدن یک شخص مناسب برای شما حیرت آور می باشد.

روش های پیدا کردن همسر مناسب در مشاوره قبل از ازدواج

شما می توانید به دنبال پیدا کردن شخصی باشید که:

  • قابل اعتماد باشد
  • صادق باشد
  • مهربان و خونگرم باشد
  • مودب باشد
  • مهربان باشد
  • بخشنده باشد
  • شوخ طبع باشد
  • از نظر فیزیکی فعال باشد
  • وفادار باشد

بعد از آنکه لیست شخصی خودتان را تهیه کرده باشید، زمانی را که افراد جدیدی را می بینید یا شناخت بهتری نسبت به یک فردی پیدا می کنید را به یاد داشته باشید.

آیا از قبل یک فردی را در ذهنتان داشته اید؟

در صورتی که مجذوب یک فرد شده باشید و می خواهید با وی رابطه داشته باشید، باید در مرحله اول یک زمانی را صرف به دست آوردن شناخت بیشتر از وی بکنید. اطلاعات بیشتری را در مورد وی کسب کنید و بعد از آن اطلاعات مربوط به خودتان را در اختیار طرف مقابلتان قرار بدهید.

این ایده بهترین ایده به منظور بدست آوردن شناخت بیشتر در مورد خودتان می باشد.

یک سری از سوالاتی در زیر بیان شده اند که می توانید از خودتان بپرسید تا در تصمیم گیری به شما کمک کنند؟

  • آیا طرف مقابلمان دارای ویژگی هایی می باشند که برای من ارزشمند هستند؟
  • آیا ما به راحتی ارتباط برقرار می کنیم؟
  • آیا در زمانی که پیش آن فرد هستم، احساس راحتی دارم و خودم را دوست دارم؟
  • آیا به عقاید و فرهنگ های یکدیگر احترام می گذاریم؟

در صورتی که همچنان نامطمئن باشید، یا در صورتی که یک شخصی همسر مناسبی برای شما باشد، شما همواره می توانید با دوستان و خانواده خودتان صحبت کنید تا نسبت به تفکرات طرف مقابل خودتان آگاهی پیدا کنید.

روش های پیدا کردن همسر مناسب در مشاوره قبل از ازدواج

آیا فرد دیگر هم می خواهد که یک رابطه داشته باشد؟

در یک رابطه باید دو نفر وجود داشته باشند، بنابراین در صورتی که یک فردی را در ذهنتان داشته باشید، آیا می دانید که وی نسبت به شما چه عقیده ای دارد؟

در حالت ایده آل هر دو شما دارای یک احساس مشترکی خواهید بود و در کنار یکدیگر یک رابطه رمانتیک و زیبایی را خواهید داشت.

ولی در اکثر مواقع همه چیز به خوبی پیش نمی رود. زمانیکه متوجه می شوید شخص مورد نظرتان دارای احساس مشترکی با شما نمی باشد، لحظات سختی را تجربه خواهید کرد. ممکن است که شما احساس طرد شدن، خجالت کشیدن یا نارحتی داشته باشید.

 ولی یک شخص مناسبی برای شما وجود دارد که وی را نمی شناسید؛ نکته مهمی که وجود دارد عبارت از بودن در کنار یک فرد مناسب می باشد – یک فردی که در درون شما هم می باشد.

از مشاور ازدواج کمک بگیرید

برخی از زوجین که برای مشاوره خیانت عاطفی مراجعه می کنند متاسفانه پیش از ازدواج آموزش های لازم را ندیده و با یک مشاور خوب مشورت نکرده اند.

تست های روانشناسی و بررسی های روانشناسی در دوره پیش از ازدواج بسیار مهم است.

در کجا می توانید شخص مناسب برای خودتان را پیدا کنید

سعی کنید به مکان های بروید که افراد دارای علایق مشابه با شما به آن مکان ها می روند. باشگاه ها و انجمن ها یک جامعه محدود مناسبی را از افراد دارای ذهنیت مشابه ایجاد می کنند و در این مکان ها موردی همانند علاقه مشترک وجود ندارد که شما با یک فرد جدیدی در مورد آن صحبت کنید.

یا اط ریق آشنایان و خانواده می توانید این کار را انجام دهید.

این یک تصمیم دائمی نمی باشد.

شاید شما این تفکر را داشته باشید که آمادگی مناسبی دارید و بخواهید که یک رابطه جدیدی داشته باشید، ولی این بدان معنا نمی باشد که شما بعدا هم در این رابطه باقی خواهید ماند.

 شما هیچ وقت نباید احساس کنید که در یک رابطه قفل شده اید. بنابراین در صورتی که یک رابطه را شروع کرده باشید، در طول زمان احساس خودتان نسبت به رابطه را بررسی کنید.

در هنگام تصمیم گیری، احساسات فردی که در کنار وی هستید یا می خواهید در کنار وی باشید را همواره مد نظر قرار بدهید. مطلع بودن آنها نسبت به نحوه تفکر شما اهمیت زیادی دارد.

 صرف نظر از اینکه نسبت به یک فردی علاقمند باشید یا نباشید، سعی نکنید که از طریق وارد شدن به یک رابطه و خارج شدن از آن به صورت مکرر، با احساسات فرد مقابل بازی کنید. به یاد داشته باشید که احساسات طرف مقابل هم دقیقا همانند احساسات شما مهم می باشد.

منبع: مشاوره ازدواج مشاورانه

error: Content is protected !!