روغن نارگیل؛ با خواص درمانی این روغن گیاهی را بیشتر آشنا شوید!

روغن نارگیل یکی از محبوب­ترین و پراستفاده­ترین روغن­های گیاهی در زمینه زیبایی و مراقبت از پوست، مو و ناخن است. روغن نارگیل انتخاب قطعی  افرادی است که نمی­خواهند در فرایند رسیدگی و مراقبت از بدنشان به هیچ وجه از مواد شیمیایی و صنعتی استفاده کنند. روغن نارگیل هدیه­ای از طبیعت بکر استوا است برای زیبایی و درخشش. سال­ها قبل از اینکه روغن نارگیل توسط برندهای زیبایی و محصولات مراقبت از پوست مورد توجه قرار بگیرد، به صورت سنتی نیز پرطرفدار بود. البته با وجود سنتی بودن روغن نارگیل، تحقیقات علمی تمامی خواص آن را تایید می­کند و با این تایید، روغن نارگیل و خواص آن برای زیبایی و سلامت پیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است. البته علاوه بر آگاهی از خواص بی­شمار روغن نارگیل، باید بدانیم موثرترین شیوه مصرف روغن نارگیل چیست. با ما همراه باشید.

روغن نارگیل؛ با خواص درمانی این روغن گیاهی را بیشتر آشنا شوید!

محبوب­ترین و مشهورترین کاربرد روغن نارگیل برای مو است.

روغن نارگیل یکی از بهترین موادمغدی موجود برای تغذیه موها است. این ماده به رشد سالم موها کمک کرده و به آنها شفافیت و زیبایی می بخشد. ماساژ مداوم سر با روغن نارگیل، شوره وشپش سر را از بین می بردف حتی اگر پوست سر شما خشک باشد.

انواع مو به ویژه موی فر، دچار خشکی­های شدیدی می­شوند و در پی این خشکی، موخوره در ساقه موها به وجود می­آید. با استفاده از روغن نارگیل می­توانید میزان رطوبت و چربی مورد نیاز موها را تامین کنید. بهترین زمان برای استفاده از روغن نارگیل برای درمان خشکی موها،  بعد از حمام است. بعد از حمام  وپس از خشک کردن موها، زمانی که اندکی رطوبت در آن با­قی است، مقداری روغن نارگیل به تناسب حجم موهایتان در کف دست بریزید. بعد روغن را به سر انگشتانتان برسانید. سپس استتان را داخل موهایتان ببرید و سعی کنید روغن را به تمامی تارهای مویتان برسانید. به ساقه و نوک مو که محل موخوره است، بیشتر از سایر نقاط سر، روغن نارگیل بزنید. استفاده از روغن نارگیل به منظور آبرسانی و محافظت از آن مخصوص خانم­ها نیست. آقایان نیز برای جلوگیری از شوره سر نیز می­توانند از روغن نارگیل استفاده کنند. همچنین وز بودن و بیماری مو­ها که به دلیل آسیب­های ناشی از رنگ و دکلره کردن­های متعدد ایجاد است، تا حد زیادی با مصرف روغن نارگیل درمان می­شود. روغن نارگیل باعث درخشیدن و سلامتی تارهای ظریف مو می­شود و آسیب­های آن را به مرور ترمیم می­کند. تاثیرات روغن نارگیل بر موها حتی پس از یک­بار استفاده قابل مشاهده است.

روغن نارگیل از گوشت سفید داخل نارگیل که کوپرا نامیده می‌شود به دست می‌آید، به همین دلیل روغن نارگیل، روغن کوپرا نیز می‌نامند. روغن نارگیل از گوشت تازه و مرطوب یا خشک شده نارگیل تهیه می‌شود. روغن نارگیل در هوای خنک و دمای اتاق دارای بافت سفت و محکمی دارد، دلیل آن چربی‌ های موجود در این روغن است که از نوع چربی‌های اشباع شده است. روغن نارگیل بکر ۹۲ درصد چربی اشباع شده دارد که بالاترین ترکیب در بین روغن‌ های طبیعی حاوی چربی اشباع است.

روغن نارگیل در دمای ۷۸ درجه روان و مایع و در دمای ۳۵۰ درجه دود می‌شود. مولکول‌ های چربی موجود در روغن نارگیل  کوچک هستند و به راحتی جذب پوست می ‌شوند و به همین دلیل از آن برای مرطوب کردن پوست و مو استفاده می‌کنند.

همه چیز به نیاز و وضعیت موهای شما بستگی دارد. روغن نارگیل برای درمان پوست سر و دستیابی به تغذیه نهایی بسیار عالی است. از طرف دیگر، با استفاده منظم از محصولات مراقبت از مو تهیه شده از روغن آرگان موهای سالم و خوش حالتی خواهید داشت.

اگر از سشوار و اتو مو زیاد استفاده می­کنید، ممکن است موهایتان دچار سوختگی شود و حالت شکنندگی به خود بگیرد. موهای سوخته، درخشان و شاداب نیستند و حالتی کدر دارند. خواص ترمیم کنندگی روغن نارگیل به مرور زمان تا حد زیادی این شکستگی­ها را بهبود می­بخشد و درخشش و طراوت را به موها شما باز می­گرداند.

روغن نارگیل؛ با خواص درمانی این روغن گیاهی را بیشتر آشنا شوید!

یکی از درمان­ های قدیمی برای جلوگیری از ریزش مو، روغن نارگیل است. شیوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش ریزش مو به این صورت است که یک ساعت قبل از رفتن به حمام، روغن نارگیل را کف دستتان بریزید و به آرامی بر پوست سر خود آن را ماساژ دهید و مطمئن شوید روغن نارگیل به همه­­ی ریشه­های موهایتان رسیده باشد. البته اگر به ساقه­هایتان نیز روغن زدید، ایرادی ندارد ولی هدف اصلی ما در اینجا کف سر و ریشه­های مو است. یک ساعت صبر کنید. سپس در حمام به آرامی و باملایمت پوست سر خود را با آب ولرم بشویید. هفته­ای حداقل دوبار این کار را تکرار کنید. بعد از یک ماه نتیجه زحماتتان را خواهید دید. ماساژ روغن نارگیل بر پوست سر نه تنها از ریزش مو جلوگیری می­کند، بلکه موجب رشد سریع­تر آن­ها می­شود.

اگر پوست کف سرتان عرق می­کند و برایتان آزاردهنده است، روغن نارگیل را فراموش نکنید. روغن نارگیل به دلیل خاصیت خنک کنندگی، از عرق کردن منافذ پوست سر جلوگیری می­کند و اجازه نمی­دهد عرق کف سر سرازیر شود. روغن نارگیل سلامت پوست کف سر را افزایش می­دهد و مانع شکل­گیری شوره سر می­شود.

عده­ زیادی در کف سر خود ممکن است جوش، دانه و آکنه بزنند و چون این جوش­ها به درستی دیده نمی­شود درمان آن­ها مشکل به نظر می­رسد. با تمیز نگه داشتن پوست سر و شست­وشوی مرتب پوست سر خود، می­توانید تا حدی از این آکنه­ها جلوگیری کنید. روغن نارگیل خواص ضد میکروب دارد و درکنار شست­وشوی مرتب سر، با ماساژ آن به کف سر می­توانید جوش و آکنه را از بین ببرید.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل، افزایش حالت مو است. موی سالم و شاداب، مویی است که به راحتی حالت بگیرد. روغن نارگیل مااند یک ژل طبیعی عمل می­کند و به راحتی به هر حالتی که شما بخواهید می­تواند دربیاید. همچنین به دلیل رطوبت و چربی مطلوب روغن نارگیل، گره­های مو به راحتی باز می­شود و شانه کردن را بسیار آسان می­کند. درواقع روغن نارگیل یک نرم­کننده طبیعی مو است که همه­ی ویژگی­های نرم­کننده شیمیایی دارد و حتی از آن مفیدتر است.

علاوه بر مو، از این روغن گیاهی برای مراقبت زیبایی پوست نیز استفاده می­شود. پوست لب­ یکی از محل­هایی است که دچار خشکی و چاک­خوردگی­های عمیقی ممکن است بشود. گاهی از این ترک­های لب خون می­آید و باعث ناراحتی و اذیت شدن در هنگام غذا خوردن می­شود. روغن نارگیل یک درمان طبیعی برای خشکی لب­ها است.

متاسفانه، برخی مواد مغذی به طور کامل جذب بدن انسان نمی شوند. از جمله این مواد مغذی می‌توان به ویتامین E، بتا کاروتن، لوتئین، و زیگزانتین اشاره کرد. روغن نارگیل به جذب هر چه بهتر مواد مغذی محلول در روغن کمک می‌کند. روغن نارگیل حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب زنجیره متوسط است که چربی‌هایی با قابلیت کمک به تسهیل روند گوارش، بهبود سلامت کبد، و افزایش فواید سلامت کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند.

سایر خشکی­های پوست نیز با روغن نارگیل قابل درمان است. پس از مدتی ماساژ دادن روغن نارگیل بر پوست بدن، درخشش و طراوت پوست به وضوح قابل مشاهده خواهد بود و زیبایی به آن برمی­ گردد.              

error: Content is protected !!