روند ابتلا به کرونا در استان بوشهر افزایش یافت

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر از یکهزار و ۷۰۰ مورد آزمایش کرونایی که روزانه در استان بوشهر انجام می‌شود ۴۲۰ آزمایش مثبت است این درحالی است که تا سه هفته قبل میزان ابتلای روزانه در این استان به ۲۰۰ نفر کاهش یافته بود.

وی بیان کرد: همچنین بستری روزانه در بیمارستان‌های استان بوشهر نیز از ۲۵۰ به ۳۵۰ نفر افزایش یافته و به دنبال آن شمار مرگ ناشی از کرونا نیز در روزهای اخیر به شدت بالا رفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آمار بالای جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر در روزهای اخیر زنگ خطری به شمار می‌رود که ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند.

خواجه‌ئیان با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: وضعیت کنونی استان بوشهر در زمینه ابتلا و شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و مردم باید بیش از این با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تلاش کنند.   

وی تاکید کرد: افزون براین همسایگی استان بوشهر با هرمزگان، گرم شدن هوا، تهویه نامناسب و بسته شدن درب‌ها از جمله دیگر عوامل شیوع و شعله ور شدن دوباره ویروس کرونا در این استان است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: در زمان حاضر وضعیت استان‌های نوار جنوبی شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و رعایت بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی برای گذر از این بحران ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر شهرستانی امکانات و تجهیزات متناسب با جمعیت همان شهرستان را دارد و نباید اجازه دهیم با شیوع دوباره ویروس کرونا و پرشدن ظرفیت مراکز درمانی با مشکلاتی روبرو شویم.

از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۴۹هزار و پنج نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۲۳۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج شهرستان عسلویه، کنگان، دشتی، تنگستان و دشتستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های جم، دیر، بوشهر و گناوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و دیلم زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی در باره تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ نفر از قشرهای مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون، در این استان دریافت کرده‌اند که به یک چهارم آنان هم دوز دوم تزریق شده‌است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: در زمان حاضر هشت هزار واکسن برای دوز دوم کسانی که دوز اول را دریافت کرده بودند وارد استان بوشهر شده‌است که به تدریج برای دریافت واکسن با آنها تماس گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۷ پایگاه تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است.

  
 

error: Content is protected !!