روند شیوع کرونا در استان همدان کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رشید حیدری مقدم در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲۶ نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان ابتلاء به کرونا در بیماران سرپایی در استان همدان از روزی ۸۰۰ نفر به روزی ۱۰۰ نفر کاهش یافته است، ادامه داد: شاخص سرایت‌پذیری در استان به ۷۳ صدم درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۶۲ درصد از علت شیوع کرونا در استان، تماس‌های درون خانوادگی و ۳۶ درصد نیز به خاطر شرکت در اجتماعات است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ واحد به‌علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ۶۰ درصد است.

حیدری مقدم عملکرد استان همدان در خصوص تزریق واکسن کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق آخرین آمار در استان همدان، ۴۱ هزار و ۳۰۰ و ۸۸ واکسن تا دیروز تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اولین استانی که مرحله اولِ فاز سوم واکسیناسیون را شروع کرده است، افزود: در استان همدان، تاکنون ۱۸ هزار نفر از گروه پُرخطر یعنی افراد بالای ۸۰ سال، واکسینه شده‌اند.

حیدری مقدم افزود: ۶۲ درصد از علت شیوع کرونا در استان، تماس‌های درون خانوادگی و ۳۶ درصد نیز به خاطر شرکت در اجتماعات است.

error: Content is protected !!