رونمایی از ۱۸ محصول دانش بنیان در حوزه پیشگیری و کنترل کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو هیأت علمی مرکز میکروب شناسی و رئیس گروه کنترل عفونت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز گفت: ۱۸ محصول دانش بنیان در حوزه پیشگیری، حفاظت و کنترل کرونا با این تنوع کاربرد برای نخستین بار در کشور در مرکز تحقیقات مصون سازی سازمان پدافند غیر عامل شیراز، طراحی و ساخته شده‌اند.

دکتر امامی به همه تاییدیه‌های علمی، آزمایشگاهی و بالینی این محصولات اشاره کرد و افزود: این محصولات علاوه بر دریافت تاییدیه‌های آزمایشگاه‌های مرجع علوم پزشکی و محیط‌های بیمارستانی در شیراز، در آزمایشگاه‌های مرجع کشوری هم مورد تست و تأیید قرار گرفته‌اند.

وی گفت: واحد آیمد، از معتبرترین واحدهای تأیید کننده تجهیزات کاربردی پزشکی در وزارت بهداشت، این محصولات را تأیید کرده است.

مسئول مرکز تحقیقات مصون سازی پدافند غیر عامل شیراز هم گفت: این محصولات که با کارکرد پیشگیری، کنترلی و حفاظتی در مقابل ویروس کرونا، با بکار گیری تیمی متخصص از نخبگان دانشگاهی و با دانش کاملاً بومی طراحی و ساخته شده است.

دکتر کشاورز با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی کنترل محیطی در مقابله با این بیماری یک عامل بسیار مهم است، افزود: یکی از متنوع‌ترین محصولات مرکز تحقیقات مصون سازی پدافند غیر عامل شیراز، تجهیزات تهویه و ضدعفونی کننده محیط است که به صورت یونایزر و اُزونایزر کار می‌کند.

وی طراحی لباس محافظ شخصی کادر درمان مجهز به سیستم تهویه و ضدعفونی کنندگی و ساخت فیلترهای تهویه اتاق‌های آی سی یو، کیت‌های تشخیصی و ماسک‌های الکترونیک را از دیگر محصولات تولیدی این مرکز عنوان کرد.

کشاورز گفت: طراحی و ساخت این تجهیزات کاملاً بومی است و با تکیه بر دانش نخبگان مهندسی پزشکی، مکانیک، الکترونیک و همه رشته گرایش‌های تخصصی مورد نیاز و مرتبط انجام شده است.

به گفته وی با ابلاغ شیوه نامه وزارت کشور، یازده قلم از این محصولات برای استفاده و کاربرد در سازمان‌ها و ادارات با ردیف بودجه‌ای معین در تجهیزات پدافند غیر عامل قرار گرفته است.

error: Content is protected !!