رژیم غذایی پرچرب موجب بروز دردهای مزمن می شود

به گزارشخبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، همچنین تغییرات در رژیم غذایی ممکن است به طور قابل توجهی درد ناشی از شرایطی را که باعث ایجاد درد التهابی مانند آرتروز، ضربه یا جراحی، یا درد نوروپاتیک مانند دیابت می‌شوند را کاهش دهد.

این یافته جدید می‌تواند تنها با تغییر رژیم غذایی یا تولید داروهایی که مانع ترشح برخی اسیدهای چرب در بدن می‌شوند، به درمان بیماران مبتلا به درد مزمن کمک کند.

درد مزمن دلیل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. اما اگرچه کاهش چربی اغلب برای کنترل دیابت، اختلالات خودایمنی و بیماری‌های قلبی عروقی توصیه می‌شود، اما نقش چربی‌های رژیم غذایی یا اسیدهای چرب در شرایط درد نسبتاً ناشناخته است.

محققان دانشگاه تکزاس دریافتند که رژیم‌های معمول غربی غنی از چربی‌های اشباع نشده اُمگا ۶ به عنوان یک عامل خطر قابل توجه برای درد التهابی و نوروپاتیک نقش دارند.

چربی‌های اُمگا ۶ که عمدتاً در غذاهای دارای روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند، فواید خود را دارند. اما رژیم‌های غربی مرتبط با چاقی با مقادیر بسیار بیشتری از این اسیدها در غذاها از چیپس ذرت تا حلقه‌های پیاز نسبت به چربی‌های سالم امگا ۳ که در ماهی‌ها و منابعی مانند بذر کتان و گردو یافت می‌شود، مشخص می‌شوند.

به طور کلی، غذاهای ناسالم سرشار از چربی‌های اُمگا ۶ شامل میان وعده‌های فرآوری شده، فست فودها، کیک‌ها و گوشت‌های چرب و نمک سودشده و سایر مواد غذایی هستند.

محققان دریافتند که تغییر این رژیم غذایی، به ویژه با کاهش اُمگا ۶ و افزایش چربی‌های اُمگا ۳، این شرایط درد را بسیار کاهش می‌دهد.

error: Content is protected !!