سخنگوی وزارت بهداشت: کونوکارپوس؛ علت نفس تنگی اهوازی‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام و تشخیص مشکل تنفسی مردم اهواز از انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش مراجعات بیماران تنفسی در زمان بارندگی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت: کونوکارپوس؛ علت نفس تنگی اهوازی‌ها

به گزارش تسنیم؛ ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره مشکل تنفسی مردم اهواز در زمان بارندگی اظهار داشت: با یک همکاری بین بخشی توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ بالغ بر ۲۶ هزار نفر در پی بارندگی در اهواز به بیمارستانها مراجعه کرده بودند و این افراد کسانی بودند که آسم داشتند و همچنین دچار مشکلات زمینه ای بودند که پس از بررسی‌های فراوان محیط زیستی متوجه شدند که این مشکل تنفسی به دلیل درختان کونوکارپوس بوده است که ربطی به باران اسیدی و یا مقولات دیگری نداشته است.

حریرچی تصریح کرد: این درخت‌ها نوعی از درختان هستند که خیلی سریع رشد می‌کنند و چون بومی نیستند گرده افشانی این درختان در پاییز رخ می‌دهد و گرده افشانی کرده و باعث آلرژی افراد در زمان بارندگی می‌شوند، و این مشکلی است که طی ۱۵ سال اخیر داشتیم؛ البته این درخت در فضاسازی و اکسیژن سازی تاثیر مثبتی هم دارد ولی این مشکل حاد را نیز به وجود می‌آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات در‌این باره عنوان کرد: در این زمینه غلظت مواد آلرژن را کاهش دادیم که با هرس درختان صورت پذیرفت، همچنین افرادی که آسم داشتند قبل از بارندگی برای آنها درمان لازم صورت پذیرفت و کسانی هم که مبتلا بودند فرانشیز نقدی آنان حذف شد.

حریرچی ادامه داد: براین اساس در ایران در ۴ سال اخیر درباره این مشکل فوتی نداشتیم ولی همین مشکل در استرالیا و یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داد که بالغ بر ۱۲ نفر فوتی داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین با کارهای انجام شده امسال مراجعات در اهواز به دلیل این مشکل محیط زیستی تعداد مراجعین بیش از ۸۴ درصد کاهش یافت.

error: Content is protected !!