سردار سلامی: مردم در مساله کرونا تحت عملیات روانی سخت قرار دارند

به گزارش ایرنا سردار حسین سلامی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت کرونا در استان کرمان افزود: ما یک تفاوت با همه عالم داریم که در تقاطع سه پدیده خطرناک کرونا، تحریم فشرده و ناعادلانه و عملیات روانی علیه ملت ایران ایستادیم.

وی تصریح کرد: شما واکسن هم که می سازید همه حمله می کنند که چرا در تهران این تعداد واکسن ساخته می شود یا مثلا چرا این واکسن ها اینطوری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر به صحنه نگاه کنیم ما نمی توانیم از پول این ملت که در بانک های کشورهای دیگر توسط آمریکا بلوکه شده برای تهیه دارو، واکسن و اقلام درمانی و دارویی استفاده کنیم و سال هاست می بینیم کودکان معصوم و مظلوم مبتلا به بیماری پروانه ای تحت تحریم ظالمانه و ناعادلانه آمریکایی ها هستند و نمی توانیم برای آنها دارو تهیه کنیم.

وی بیان کرد: ما به دلیل بی اعتمادی مطلق به دشمن اجازه نمی دهیم تا دشمنان واکسن را در بدن مردم ما تزریق کنند، چون می دانیم در استراتژی دشمن فلج سازی مردم ایران یک هدف قطعی است که اول این را با تحریم اقتصادی رقم زده اند تا مردم ما را فلج کنند.

سردار سلامی ادامه داد: استفاده از سلاح بیولوژیک جزو لاینفک راهبرد نظامی دشمنان ماست و نمی شود اجازه داد دشمن این واکسنی را که نمی دانیم چیست به مردم ما تزریق کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان با عملیات روانی می خواهند همواره ما را نیازمند، ذلیل و وابسته نشان دهند در حالی که هیچگاه نتوانسته اند پاسخ این تناقض را بدهند که چگونه در این شرایط پرخطر که جان انسان ها مورد تهدید قرار گرفته است، سخن از ارسال واکسن می زنید اما در مقابل پول ملت را بلوکه و آنها را مورد تحریم ناعادلانه و حداکثری قرار داده اید.

فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران اعتمادی به کشورهایی که چنین آرزویی در سر می پرورانند، ندارد لذا واکسن مورد نیاز خود را از کشورهایی که از سلامت واکسن آنها اطمینان و آگاهی داریم یا در کشور خودمان تولید می شود، تامین می کنیم.

وی افزود: آیا کسی می تواند تضمین دهد آمریکایی ها با واکسن، مردم ما را به بیماری پیچیده، خطرناک و غیرقابل درمان دیگری مبتلا نکنند و ما تحت چنین شرایطی داریم عمل می کنیم؛ در این شرایط ما باید یک شکر الهی از کادر درمان و همه عزیزان که در این عرصه کار می کنند داشته باشیم.

سردار سلامی گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که واقعا کشور ما از همه کشورهای جهان متمایز و متفاوت است، ما از یک لحاظ که در معرض این بیماری مرموز و پیچیده جهانی هستیم و از پیامدهای فیزیولوژیک، اقتصادی و اجتماعی آن رنج می بریم در عین حال در معرض شدیدترین و فشرده ترین تحریم های جهانی هم هستیم.

وی گفت: وقتی مردم به اسلام علاقه دارند و از اصل انفاق، ایثار و کمک استفاده می کنند، اسلام اینگونه در پیکره جامعه ما جریان پیدا می کند و به یک طبیعت مجسم در رفتار اجتماعی تبدیل می شود، طبیعی است که مردم در هیچ بحرانی آسیب نمی بینند، شکست نمی خورند و اسلام می درخشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب نهضت اجتماعی ایجاد می کنند که همه دستگاه ها و نهادها و مردم در یک حرکت اجتماعی توفانی ظاهر می شوند، فقیر و غنی در این میدان عمل می کنند و همه به یاری یکدیگر می شتابند.

وی افزود: وقتی چنین رهبری مردمی و مکتبی وجود دارند، طبیعی است که جامعه ما در مقابل چنین بیماری و پیامدهای ناشی از آن و در کنار تهاجمات روانی نرم و مزدوران داخلی آنها هرگز سر تعظیم فرو نمی آورد و می ایستد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما یادگرفتیم وقتی سه عنصر اسلام، رهبری و مردم در یک جامعه به یکدیگر پیوند می خورند از هر بحرانی عبور می کنیم تاکید کرد: ثبات قدم یک داستان واقعی است و تاریخ خواهد نگاشت ما متفاوت از همه در عالم این پدیده را کنترل و مهار کردیم.

سردار سلامی افزود: همه کشورهایی که این پدیده را کنترل می کنند، کسی آنها را تحریم و تهدید نمی کند و در فشار و آزار و اذیت قرار نمی دهد و راه را بر روی آنها نمی بندد اما در کشور ما با این وجود وقتی دانشمندان ما می بینند این وضعیت وجود دارد واکسن و واکسن پشت سر یکدیگر در کشور ما با موفقیت آزمایش می شود و انشاالله برای تولید آماده می شود.

وی بیان کرد: تشکر ویژه از تمام اعضای کادر درمان، پزشکان فدارکار و پرستاران باوفا و مهربان داریم که این پرستاری را از زینب کبری(س) به ارث برده اند  و در این مقطع بسیار سخت، خطرناک و دردناک تاریخ کشورمان فداکارانه در یک معرکه سخت ایستاده اند و ثبات قدم از خودشان نشان داده اند و صمیمانه دستبوس این عزیزان هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: واقعا این ایستادگی، صبر و استقامت در میان این مخاطره جدی، نزدیک و دردناک یک میدان پرافتخار تاریخی برای جامعه پزشکی، بهداشت و درمان ما بود.

سردار سلامی گفت: این شرایط هیچ چیزی از حضور سربازان و فرماندهان در خطوط مقدم در دوران دفاع مقدس کم نداشت و شاید این به فداکاری بیشتری نیاز دارد که انسان دقیقا جان خودش را برای احیای جان دیگری در معرض خطر قرار دهد و شاید این در دستگاه الهی زیباترین معامله و سودایی است که یک فرد می تواند انجام دهد و به همه خادمان و مدافعان سلامت که این چنین ایستادند افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: از نیروی انتظامی که در محدودیت ترددها برای حفظ جان مردم عمل می کند و از عزیزان بسیجی که خانه به خانه به مردم رجوع می کنند تا مایحتاج برسانند و کسانی که در کمک های مومنانه تلاش و فعالیت می کنند تشکر می کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: شما در استانی هستید که متعلق به دیار کریمان است و یک شهید پر افتخار و جهادی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی شناخته شده دارد، شهیدی که میان این مردم بزرگ شده و با فرهنگ این مردم خو گرفته و نشان می دهد که مردم کرمان همه این خصوصیات را دارند.

وی بیان کرد: از همه مسئولان استان کرمان که این انسجام و وحدت و همدلی دارند و از همه مسئولان و رسانه ها از جمله صداوسیما که در حوزه فرهنگ و آموزش تلاش می کنند، تشکر می کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دوستان ما در بیمارستان فاطمه زهرا امروز موفق شدند بیش از ۶۰ تخت بیماران کرونایی را اضافه کنند و از مردم نیکوکار و بسیجیان تشکر می کنم.

به گزارش ایرنا سردار سلامی امروز در مراسم  افتتاح ۶۴ تخت ویژه بیماران کرونا در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کرمان شرکت کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین از مرکز  واکسیناسیون شهید لنگری زاده شهر کرمان نیز بازدید کرد.

سردار سرلشکر سلامی صبح امروز در قالب سفری یک روزه به منظور بازدید از روند انجام کار در طرح سپهبد شهید سلیمانی و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کرمان وارد این استان شد.

error: Content is protected !!