سفرهای استانی ،رسالت وزیر بهداشت برای کاهش آلام مردم

 به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی پس از کسب رای اعتماد از مجلس، خط و مشی خود را با انتشار نخستین توییت تعیین کرد. وی در این توییت نوشت: کارم را در کنار کادر درمان آغاز کردم که خط مقدم ما آنجاست. جز این نیز انتظاری نمی رفت، عنان سلامت کشور را در کارزار ویروس و جان، در دست گرفتن، تلاشی شبانه روزی و جهادی ایثارگرانه می طلبد، زیرا در سطر بعدی اذعان می کند که “مسئولیت سنگینی در برهه حساسی از تاریخ ایران برایم آغاز شده و امیدوارم بتوانم جواب لطف خداوند در ایجاد فرصت برای خدمت به مردم را بدهم. ” دکتر عین اللهی در این توییت خبر از نخستین برنامه کاری اش که بازدید سرزده از بیمارستان مسیح دانشوری تهران بود، داد و پس از آن، عزم خود را جزم و کفش آهنین برپای کرده و گام در مسیری پرالتهاب، نهاد.

اولین سفر استانی را از جایی که دل و دیده و عقل، هرسه آدمی را به آن سو می طلبند، از شهر مقدس مشهد، شهر امام ثامن (ع)، آغاز و در این سفر از بخش های مختلف مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بازدید کرد. سپس تربت پاک آستان امام غریب را بر چشم نهاده و با روحی سبکبال راهی ماموریتی دیگر گشت…

وزیر بهداشت دولت سیزدهم، در دومین سفر کاری، به خوزستان رفت. در این سفر که با ورود آیت الله رییسی همراه بود، از بخش کرونایی بیمارستان رازی اهواز بازدید شد و وزیر بهداشت از نزدیک شاهد رنج بیماران و روند ارائه خدمات درمانی توسط مدافعین پرتلاش سلامت که جان بر کف، تن به آتش زده و ایثارگرانه جهاد می کردند، بود، در این دیدار، دستورات لازم به منظور رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی های بخش مراقبت های ویژه، صادر شد.

در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۰، تیم سلامت کشور راهی استان اردبیل شد. بازدید از مرکز بزرگ واکسیناسیون استان در مصلای شهر اردبیل، بازدید از آزمایشگاه جامع بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل و نیز مرکز مدیریت و بستری بیماران کرونایی این بیمارستان، از جمله برنامه هایی بود که اوقات کاری بزرگان سلامت کشور در سفر به اردبیل را به خود معطوف کرده و سپس با طوماری از دیده ها، کوله باری از شنیده ها و دنیایی از فکر و ایده برای حل مشکلات مردم، به تبریز رهسپار شدند.  

مقصد بعدی متولی سلامت کشور، آذربایجان شرقی و هدف از آن، بازدید از مراکز درمانی و روند واکسیناسیون در این استان بود. دکتر عین اللهی، پس از ورود به تبریز، ضمن بازدید از واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از مرکز واکسیناسیون عمومی کرونای مستقر در مجتمع خوابگاهی گلستان و مجتمع خوابگاهی تلاش در این دانشگاه بازدید کرده و با حضور در بیمارستان امام رضا (ع)   تبریز، از بخش های دیالیز، پیوند اعضا و آی سی یو و بخش کرونای این مرکز آموزشی و درمانی بازدید کرد؛ وی در جریان این بازدیدها، در مورد افزایش حجم واکسیناسیون کووید ۱۹ به مردم کشورمان اطمینان خاطر داده و بر تلاش و توجه دولت برای تامین واکسن و همچنین افزایش مراکز واکسیناسیون، تاکید کرد.

 عین اللهی، در ادامه سفرهای خود به شمال غرب کشور، پس از شهر تبریز و طی ۱۴۹ کیلومتر راه، وارد ارومیه شد. وی در ابتدای ورود از مرکز واکسیناسیون تجمیعی سالن ورزشی شقایق و مرکز واکسیناسیون خودرویی ارومیه و در ادامه نیز با حضور در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه از بخش های کرونایی و دیگر بخش های این بیمارستان بازدید کرد.

حضور در ارومیه، به قرارِ سایر شهرها، با شرکت در جمع اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان، پایان پذیرفت. دکتر عین اللهی در این نشست درخصوص تامین واکسن در حجم بیشتر و تسریع در واکسیناسیون تا هفته های آتی، ابراز امیدواری و بر اراده پولادین تیم سلامت کشور برای عبور از طوفان بلاخیز کرونا، بار دیگر تاکید و محرومیت زدایی و ایجاد عدالت در کشور را یکی از سیاست های مهم دولت عنوان کرد.  

در تاریخ هجدهم شهریورماه ۱۴۰۰، مردم زنجان میزبان مهمانی بودند که می رفت تا آلام شان را التیام بخشد. متولی سلامت کشور اینبار عازم زنجان بود تا بتواند از نزدیک شاهد و ناظر خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به بهترین نحو به مردم این استان باشد. بازدید از روند واکسیناسیون که حقیقتا اصلی ترین اولویت وزارت بهداشت در برهه فعلی است، در دستور کار سفر به زنجان قرار گرفت؛ در ادامه نیز عملیات ساخت مرکز جامع سلولهای بنیادی و بازساختی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شهرستان سلطانیه با حضور دکتر عین اللهی، آغاز شد. وی در ادامه در جلسه قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا در استان زنجان، از افزایش واکسیناسیون در کشور خبر داده و در ادامه نیز بر دوشیفته شدن مراکز واکسیناسیون برای تکمیل روند واکسیناسیون تاکید کرد. وزیربهداشت همچنین در حاشیه بازدید از پایگاه ثابت و خودرویی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به اهمیت کارت واکسن در آینده ای نزدیک، اشاره کرد.  

در این سفر یک روزه، جاده ها، وزیر بهداشت را از زنجان به قزوین رساندند و این بار نوبت قزوین بود که زیر ذره بین وزارت بهداشت، پایش شود. وزیر بهداشت در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در قزوین، با سرعت گرفتن واکسیناسیون، از احتمال بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی از اواسط مهرماه خبر داد و سرانجام وزیر بهداشت راهی غرب کشور و سرزمین کردنشینان شد.

بیست و پنجم شهریورماه، شاهد حضور تیم سلامت کشور در استان کرمانشاه بود. دکتر عین اللهی در هشتمین سفر کاری خود، از بیمارستان های امام رضا(ع)، گلستان و سینا، پروژه بیمارستان سرطان، مرکز ۱۶ ساعته سینا و مرکز واکسیناسیون تجمیعی دانشکده بهداشت و مرکز واکسیناسیون خودرویی ۱۵ خرداد کرمانشاه بازدید و در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمانشاه حضور پیدا کرد. وی در این شهرستان، دستور داد تا محدودیت سنی تزریق واکسن در کرمانشاه برداشته شود و افراد بالای ۱۸ سال این استان به سرعت و ظرف ۱۰ روز آینده، واکسینه شوند.  

عین اللهی در ادامه سفر یک روزه به غرب کشور، کرمانشاه را به مقصد همدان ترک کرد و با حضور در این استان، ضمن بازدید از بیمارستان قلب و عروق فرشچیان و مرکز تجمیعی واکسیناسیون تالار قرآن، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان نیز حضور یافته و در این جلسه، بر ضرورت داشتن پیوست فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرد، وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت واکسیناسیون برای در امان ماندن از شر ویروسی چموش، با اشاره به قرنطینه هوشمند، این اقدام را پیش نیاز بسیاری از فعالیت های اجتماعی که پیش از این با اختلال روبرو بود، دانست.

ماموریت های استانی وزیر بهداشت از همدان به اسدآباد ختم شد؛ بازدید از مرکز واکسیناسیون اسدآباد با خبرهای خوبی از سوی دکتر عین اللهی همراه بود؛ وی اشاره کرد که واکسیناسیون در کشور با سرعت خوبی در حال انجام است و نیروهای مردمی در این حرکت، کمک های ارزشمندی ارائه کرده اند. سپس در بخش دیگری از سخنانش درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ ساله تا دو هفته آینده، ابراز امیدواری کرده و لازمه بازگشایی مدارس را انجام واکسیناسیون عنوان کرد.

error: Content is protected !!