سهم تخت‌های بیمارستان‌های خیریه از تخت‌های بستری کشور

سهم تخت‌های بیمارستان‌های خیریه از تخت‌های بستری کشورمعاون کل وزارت بهداشت گفت: عمده مشارکت خیرین در حوزه ساخت و ساز بیمارستان‌هاست و پیشنهاد ما این است که خیرین در هزینه‌های جاری بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر یاری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در آیین رونمایی از بخش های جدید بیمارستان خیریه غیاثی تهران، اظهار کرد: خیرین در حوزه سلامت نقش عمده و قابل توجهی در تامین امکانات درمانی برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان ایفا می کنند. 

حریرچی بیان کرد: مساعدت های خیرین حوزه سلامت در زمینه های مختلف از جمله، خدمات بستری، سرپایی، تامین هزینه های بیماران و سایر موارد، به بیماران کاملا مشهود است. اما، عمده مشارکت خیرین در حوزه ساخت و ساز بیمارستان ها است و پیشنهاد ما این است که خیرین در هزینه های جاری بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر یاری کنند. همچنین پیشنهاد ما این است که پزشکانی که در مناطق محروم خدمت می کنند، در بیمارستان های خیریه نیز کمک بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ٣.٢۴ درصد کل تخت های بستری کشور را تخت های بیمارستان های خیریه تشکیل می دهد، تصریح کرد: به عبارت دیگر، ۴۵۶۴ تخت بستری در کشور، مختص بیمارستان های خیریه است و این در حالی است که ضریب اشغال تخت های خیریه کشور، ۵٢ درصد بوده و ۴٨ درصد از این ظرفیت خالی است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین، تصریح کرد: با توجه به نیازی که مردم عزیز به بستری داشته و با توجه به محدودیت های بیمارستان های دولتی، ضرورت دارد که درجهت استفاده از ظرفیت تخت های بستری در مراکز درمانی خیریه، برنامه ریزی های مدونی انجام شود. 

گفتنی است؛ در این مراسم، بخش های جدید بیمارستان خیریه غیاثی ازجمله، بخش MRI، بخش آندوسکوپی و کلونوسکوپی، بخش جراحی چشم و بخش NICU، با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح و آماده خدمت رسانی به مردم شد.

به گزارش وبدا؛ بیمارستان خیریه غیاثی تهران، درمجموع دارای ٢۴۵ تخت بستری بوده که با ضریب ٨٣ درصد، به مردم عزیز، خدمت رسانی می کند، همچنین این مرکز درمانی، دارای ١۶ تخت VIP برای خدمت رسانی به بیماران خارجی است. 

براساس این گزارش، معاون کل وزارت بهداشت همچنین، در این مراسم، از بخش های مختلف بیمارستان خیریه غیاثی، از جمله بخش بستری کودکان و زنان بازدید کرد.

error: Content is protected !!