سه بیمار کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، 🔸رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در همین مدت ۴۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در استان با آزمایش قطعی در بیمارستان ها بستری شدند و هم اکنون ۲۸۱ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.
وی اضافه کرد : با وجود روند نزولی آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان همچنان نسبت به جمعیت آمار بیماران بالاست و باید رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه شهروندان قرار گیرد.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت : هم اکنون حدود ۶۰ درصد از مردم در این استان ماسک می زنند و برای ایمن سازی بیشتر رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.
وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.
ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد. و در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۶۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند

error: Content is protected !!