سه هزار دوز واکسن جدید به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحویل شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه به توزیع واکسن در سطح کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی طی چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم روند تامین و توزیع واکسن به نحوه مطلوب در روزهای آینده ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۱۸۴ تن از جمعیت گروه های هدف در شهرستان های شاهرود و میامی واکسن کرونا دریافت کردند، اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۴ تن از جمعیت سنی بالای ۷۰ سال در شرق استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند.

به گفته چمن، بخشی از واکسن های دریافتی جدید متعلق به افراد بالای ۷۰ سال که دوز اول را دریافت نکرده اند و بخش دیگر به افرادی که در مرحله دوم هستند در روزهای آینده تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تکمیل هر ۲ مرحله تزریق بستگی به سرعت تامین و توزیع واکسن در سطح ملی دارد، تصریح کرد: این دانشگاه با تمام امکانات و شرایط آماده انجام واکسیناسیون و پوشش هر چه بیشتر در تمامی نقاط شهر و روستاهای شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

وی از شناسایی ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود:  از این تعداد شناسایی شده، ۱۴ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند.

چمن با بیان اینکه طی هفته گذشته تاکنون روند نسبی افزایش مبتلایان در شاهرود و میامی را شاهد هستیم، ابراز داشت: در حال حاضر ۸۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری و تحت درمان و مراقبت هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ فوت کردند، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۲۱۷ تن رسید.

از دیروز تا امروز یکم تیر  ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۷۸ تن از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۳۶ تن رسید.

error: Content is protected !!