شرایط کرونایی خوزستان زمانی ایده آل است که بیمار بستری نداشته باشیم

قاسم جان بابایی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شرایط کرونایی خوزستان نسبت به گذشته بهتر شده و قطعا اگر رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم بیشتر شود سیر بیماری همچنان نزولی خواهد بود. 

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در افزایش آگاهی و سواد مردم در حوزه سلامت و مقابله با کرونا دارند افزود: آموزش همگانی از اصول اولیه مقابله با ویروس کرونا است و امیدواریم که شیوه نامه های بهداشتی به خوبی اجرایی شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا خود مراقبتی است و انتظار می رود که مردم برای حفظ سلامت خود از دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیرضرور در محل های شلوغ تا حد امکان پرهیز کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی از نظر تخت و امکانات بیمارستانی برای بیماران کرونایی در خوزستان مشکلی نداریم. 

جان بابایی گفت: نگرانی اصلی ما در خصوص استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و امیدواریم با همراهی مردم این مناطق، سیر بیماری نزولی و وضعیت ۲ استان بهتر شود.

جان بابایی گفت: فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و تهویه مناسب در شرایط فعلی بسیار مهم است و مردم استان خوزستان نباید تصور کنند که کار تمام شده و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

error: Content is protected !!