شربت زادیتن | دارویی برای آسم و بدنسازی

شربت زادیتن دارویی برای آسم و بدنسازی

شربت زادیتن زادیتن که با نام تجاری کتوتیفن در بازار عرضه می شود, دارویی برای پیشگیری از آسم, خارش, التهاب, کهیر و می باشد زادیتن که از دسته آنتی هیستامین ها می باشد مورد مصرف بدنسازان نیز قرار می گیرد بدین شکل که برای کوتاه تر کردن دوره های چربی سوزی از این دارو استفاده می کنند در این مقاله سعی شده است به جوانب مختلف زادیتن یا همان کتوفتین پرداخته شود

زادیتن چیست؟


زادیتن یا Ketotifen آنتی هیستامینی است که معمولا در بدن سازی و وزنه برداری استفاده می شود. دلیل استفاده برای این است که این قرص بر گیرنده های بتا در بدن تمرکز دارد. هنگامی که محصولات استروئیدی آنابولیک قوی استفاده می شود، گیرنده های بتا به حالت پایین و غیر گیرنده می روند. کاهش حساسیت باعث کاهش میزان اثرات لیپولیتیک می شود. این به این معنی است که دوره های از بین بردن چربی کوتاه تر از آنچه بدنساز می خواهد می شود. اضافه کردن زادیتن کمک می کند تا تاثیر دوره بیشتر شود و همچنین آنها را کمی طولانی تر می کند. زادیتن محصول انتخابی برای کسانی است که:


می خواهند دوره ثابت داشته باشند


میخواهند طول دوره خود را افزایش دهند


برنامه ای برای اضافه کردن توده عضلانی بدون چربی در یک دوره کوتاه مدت دارند


همچنین، این دارو معمولا برای پیشگیری از آسم استفاده می شود. کتوتیفن در موارد دیگری از آلرژی، همچون رینیت (التهاب بینی) و کنژنکتیویت (التهاب ملتحمه)، نیز بکار می رود. اصولا کتوتیفن با کاهش التهاب در مجاری هوایی، باعث حرکت آزادتر هوا در آنها می گردد. کتوتیفن به شکل قرص و شربت در دسترس است.



شربت زادیتن


از شربت زادیتن برای درمان حساسیت های فصلی و آسم و از قطره آن برای درمان کنژکتویت حساسیتی استفاده می کنند.


این دارو به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.



نحوه مصرف این شربت


از شربت خوراکی زادیتن معمولا دو بار در روز استفاده می شود و در هنگام مصرف این دارو نیازی به قطع دیگر داروهای آسم نمی باشد. برای بهتر نتیجه گرفتن از مصرف این دارو باید آن را سر وقت استفاده کنید و اثرات مثبت آن بعد از گذشت چند هفته بروز می کنند. در بزرگسالان یک عدد قرص و یا پنج سی سی شربت دو بار در روز به همراه غذا و در کودکان بالای دو سال یک میلی گرم دو بار در روز در کودکان شش ماه تا دو سال ۰.۵ میلی گرم دو بار در روز استفاده شود.



مکانیسم اثر زادیتن


در بدنسازان:


هنگامی که بدنسازان دوره ای از مصرف ترکیبات قوی برای سوزاندن چربی را آغاز می کنند، گیرنده های بتای ۲-آدرنرژیک بدن به سرعت بی حس می شوند. عدم سوزاندن چربی به معنای توقف چرخه پس از حدود ۲ هفته است. با افزودن زادیتن چرخه می تواند تا ۱۲ هفته طول بکشد.


حتی اگر زادیتن یک آنتی هیستامین باشد، مشکلاتی مانند خستگی و خواب آلودگی با مصرف دوز کم و یا ۳ میلی گرم در روز احساس نمی شود. این اغلب می تواند باعث تحریک اشتها شود، اما با وجود ترکیبات دیگر، چربی ها از بین می روند. این محصولی است که شما واقعا باید از آن استفاده کنید اگر بخواهید وارد یک دوره چربی سوزی جدی شوید تا عضلاتی را که در حال



ساخت هستند آماده کنید.


کتوتیفن، داروی بدون نسخه نیست و بسته به مشکل شما، پزشک معالج دوز خاصی از کتوتیفن را تجویز می کند. دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود، استفاده و از تغییر دوز آن پرهیز کنید.


دستورات روی بسته دارو را نیز به دقت مطالعه نمایید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما اثرات کتوتیفن را به طور کامل احساس کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید.



عوارض جانبی قرص زادیتن


سرگیجه ، خواب آلودگی ، خشکی دهان ، تحریک عصبی ، افزایش وزن



تداخلات دارویی


داروهای ضددیابت ،الکل ، داروهای خواب آور



موارد منع مصرف


حملات حاد آسم



موارد احتیاط در مصرف


آسم ، بارداری ، شیردهی



توصیه در مورد قرص زادیتن


طی مصرف این دارو مواردی مثل هیجان زدگی، بی قراری و بی خوابی مشاهده شده است.


به بیمار توصیه کنید دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود، استفاده و از تغییر دوز آن پرهیز کند.


حداقل تا دوهفته پس از شروع درمان آسم، دارو درمانی قبلی باید ادامه یابد.



اطلاعات جانبی


۱٫ اگر قبل از شروع مصرف کتوتیفن، دارویی برای آسم یا بیماری فعلی خود مصرف می کنید، پس از شروع درمان با کتوتیفن، استفاده از آن داروها را حداقل تا دو هفته ادامه دهید.


۲٫ این دارو در حملات آسم مؤثر نیست، بنابراین به بیمار توصیه می شود که از قطع ناگهانی داروهای ضدآسم که قبلاً مصرف کرده است (خصوصاً استروئید) خودداری کند.


۳٫ به بیمار توصیه کنید طی دوره درمانی از کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارد اجتناب کند. کتوتیفن می تواند حالت خواب آلودگی ایجاد کند، بنابراین تا زمان مشخص شدن میزان تاثیر آن در شما، از رانندگی یا انجام کارهای پردقت پرهیز کنید. ضمنا باید گفت که الکل حالت خواب آلودگی و گیجی این دارو را تشدید می کند.



قیمت زادیتن


قیمت هر بسته زادیتن ۱ میلی گرم، ۶۵ هزار تومان می باشد.

error: Content is protected !!