شهروندان فنلاندی بدون ترک وسایل نقلیه خود، تست کرونا می‌دهند

شهروندان فنلاندی مقامات شهر هلسینکی(پایتخت فنلاند) برای مقابله با بیماری همه‌گیر کروناویروس جدید، اقدامات خلاقانه‌ای انجام می‌دهند.

 به گزارش ایسنا به نقل از نیوزسیتی، کشور فنلاند، ازجمله کشورهایی است که آمادگی‌های لازم برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ را ایجاد کرده است. مقامات کشورهای نوردیک، از دو ماه گذشته اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس را شروع کردند و پیامدها و تأثیرات آن را موردبررسی قراردادند تا در صورت لزوم، اقدامات لازم را انجام دهند.

در این طرح، شهروندانی که تنها زندگی می‌کنند به هتل‌ها منتقل می‌شوند تا کنترل آنان به‌آسانی انجام شود.

مقامات محلی در این راستا، نقش خود را به‌خوبی اجرا می‌کنند. شوراهای شهر و شهرداری‌های سراسر کشور، نقش مؤثری در تلاش‌های دولت مرکزی برای مهار و کاهش تأثیرات منفی شیوع این بیماری دارند.

شهر هلسینکی در خط مقدم این اقدامات بوده و آزمایش سریع و آسان کووید ۱۹ را برای شهروندان و خانواده‌های آنان ارائه می‌کند.

شهروندان می‌توانند بدون ترک وسایل نقلیه خود، آزمایش دهند و نتایج آن در چند دقیقه آماده می‌شود تا آنان به زندگی عادی ادامه دهند یا در صورت لزوم به قرنطینه روند.

همچنین افرادی که وسیله نقلیه ندارند با آمبولانس برای انجام آزمایش انتقال داده می‌شوند.

اقدام دیگر در این راستا، استفاده از هتل‌ها برای قرنطینه است و شهروندانی که تنها زندگی می‌کنند و به‌طور پیش‌فرض در معرض خطر هستند، نه‌تنها برای دوری از انزوا، بلکه برای کنترل بیماری، تحت نظارت قرار می‌گیرند.

در این شهر، شماره تماسی برای نگرانی افراد از علائم بیماری یا سوالاتی درباره بیماری در نظر گرفته‌شده است.

error: Content is protected !!